ZŁY CHOLESTEROL LDL JAK GO OBNIŻYĆ PRZYCZYNY WPŁYW NA NIEPŁODNOŚĆ

Cholesterol to związek lipid, który jest prekursorem steroidów, zalicza się do alkoholi. Jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu występuje w każdej komórce ciała jest nośnikiem witamin rozpuszczalnych w tłuszczach,  hormonów oraz kwasów żółciowych pozyskuje się go z pokarmu i biostynezy

Dzieli się na:

LDL – (zły cholesterol) to lipoproteiny o niskiej gęstości (low density lipoproteins) odpowiadają za transportowanie chlesterolu z wątroby do komórek ciała.

HDL- (dobry cholesterol) to lipoproteiny o wysokiej gęstości (high density lopoproteins). Ma za zadanie obniżenie wartości całkowitej cholesterolu poprzez pobieranie i transortowanie go do wątroby by tam jego nadmiar został usunięty. Przeciwdziała miażdżycy żył, chroni serce. Jego wartość we krwi powinna być jak najwyższa nie powinna być niższa niż 60 mg/dl (minimalna określona wartość HDL to 35 mg/dl jednak taka lub niższa jego wartość  jest zagrożeniem jeśli chodzi o zachorowanie na chorobę wieńcową).

Źródło HDL: To omega 3,6,9. Omega 3 (olej lniany, rzepakowy, sojowy oraz ryby, owoce morza algi) Omega 6 (olej z pestek winogron, olej słonecznikowy, olej krokoszowy) Omega 9 wytwarzany jest przez organizm ale w małych ilościach.

Triglicerydy zwane czasem czasami Trójglicerydmi  – to związki chemiczne należące lipidów (tłuszczów prostych) są magazynowane w postaci tkanki tłuszczowej i zużywanie na bieżące potrzeby organizmu jako źródło energii dla organizmu. Produkowane są przez wątrobę z węglowodanów prostych oraz z kwasów tłuszczowych. Podwyższony poziom triglicerydów we krwi zwiększa ryzyko zawału serca i udaru mózgu. Prawidłowa norma triglicerydów nie powinna przekraczać wartości 150 mg/dl wzrasta u osób spożywających duże ilości alkoholu. Wysoki poziom triglicerydów nazywany jest hipertriglicerydemią, która związana jest z rozwojem miażdżycy i jest zagrożeniem dla rozwoju ostrego zapalenia trzustki. Jeśli u Ciebie poziom triglicerydów odbiega od normy przejdź na dietę niskotłuszczową.

PODWYŻSZONY POZIOM ZŁEGO CHOLESTEROLU LDL

Przyjęło się, że cholesterol LDL to niepożądany czynnik jednak jest on niezbędny do istnienia życia ssaków. Ustalona norma maksymalnej wartości równej 200 mg/dl tak naprawdę nie ma swojego podłoża dowodowego, nie zostało to, udowodnione i udokumentowane, że wartość < 200 mg/dl jest odpowiednia i optymalna dla każdego człowieka. Tym bardziej, że każdy człowiek ma inną budowę, masę mięśniową, różny wzrost, prowadzi różny tryb życia (mniej lub bardziej aktywny) np. osoby przebywające, pracujące na dworze zimą muszą wykazywać większą tkankę tłuszczową, która chroni organizm przed wyziębieniem. Naturalnym czynnikiem więc jest gromadzenie tkanki tłuszczowej na okres zimy. Dlatego nie można mówić o przyjętej jednej wartości, której należy się trzymać. Jeśli np. wykazuje się wartość LDL powyżej 200 mg/dl przy wartości HDL wysokiej i poziomie Triglicerydów w normie wtedy nie ma mowy o jakimkolwiek dysksji jakoby istniało zagrożenie dla zdrowia i życia pacjenta. W obecnych czasach zrobiło się modne redukowanie wartości LDL bez opamiętania, jednakże niesie to za sobą poważne konsekwencje zdrowotna mianowicie wraz ze spadkiem LDL spada krzepliwość krwi do wartości zagrażających zdrowiu i życiu, im wyższy poziom LDL tym tym wyższe parametry krzepliwości krwi. Dlatego powinno utrzymywać się jego poziom w granicach około 200 mg/dl.

ZALETY ZŁEGO CHOLESTEROLU LDL

  • Cholesterol jest niezbędny do utrzymywania, transportowania i magazynowanie w wątrobie witamin rozpuszczalnych w tłuszczach
  • Chroni organizm przed wyziębieniem. Osoby szczupłe o niskiej wartości cholesterolu marzną
  • Pełni funkcje odpornościowe organizmu energia z niego pozyskana pomaga przy rekonwalescencji w chorobach.

ZBYT NISKI CHOLESTEROL LDL

Poziom niskiego cholesterolu we krwi dotyczy głównie osób wyczerpanych, schorowanych, odchudzających się lub cierpiących na niedożywienie czy anoreksję, Niski wskaźnik poziomu cholesterolu  we krwi nie tylko prowadzi do niepłodności ale także jest niebezpieczny dla zdrowia gdyż w organizmie wykazuje się wtedy wartości obniżonej krzepliwości krwi (zbyt rzadka krew), najczęściej dotyczy to osób nie spożywających mięsa zbyt często lub wcale. Niskie parametry krzepliwości krwi  wykazane w badaniu z krwi APTT, INR, PT są zagrażające zdrowiu i życiu gdyż stwarzają tendencje do wykrwawień, zewnętrznych, wewnętrznych zwłaszcza przy urazach,, wypadkach, operacjach. Wysokie zagrożenie dla zdrowia stwarza niski poziom cholesterolu LDL we krwi np. u kobiet w okresie ciąży ponieważ zagraża utratą dużej ilości krwi podczas porodu. Dlatego dieta wegetariańska i wegańska w okresie ciąży nie jest wskazana i zaleca się spożywanie mięsa w okresie ciąży.

Poziom cholesterolu około 140 mg/dl jest już niebezpieczny.

Jeśli przy badaniu krwi, lub podczas skaleczenia występuje u Ciebie długi okres krzepnięcia (krwawienia) oznacz poziom lipidowy (HDL, LDL) oraz parametry krzepnięcia krwi (APTT, INR, PT), gdy tylko potwierdzi się niski poziom cholesterolu lub /i obniżone parametry krzepnięcia krwi niezwłocznie włącz do diety mięso głównie podroby i wyroby z podrobów (pasztet). Podroby są najszybszym źródłem pozyskania LDL, gdy tylko poziom cholesterolu podniesie swą wartość parametry krzepliwości powrócą do normy.

ZBYT WYSOKI POZIOM LDL PRZYCZYNY

fat-foods-1487599_1920

  • Zła dieta wysokotłuszczowa bogata w tłuszcze wysokonasycone w tym tłuszcze trans
  • Zbyt uboga dieta w produkty zawierające dobry cholesterol HDL. Dobre tłuszcze mają za zadanie utrzymanie równowagi pomiędzy złym cholesterolem LDL a dobrym cholesterolem HDL co daje obraz w badaniu Triglicerydów.

Poziom cholesterolu około 300 mg/ dl  dla mężczyzny o wadze około 90 + kg nie jest wartością mogącą źle wpłynąć na stan zdrowia pod warunkiem, że wykazuje się prawidłową wartość dobrego cholesterolu HDL co daje obraz prawidłowego wyniku Triglicerydów.

ZAGROŻENIA

Zagrożenia wynikające z podwyższonego poziomu LDL, przy niskim HDL oraz nieprawidłowej wartości Triglicerydów to:

  • Wzrost ciśnienia tętniczego krwi co wiąże się z odkładaniem się blaszki miażdżycowej w żyłach, co powoduje zwężenie światła żył uniemożliwiając prawidłowe przepływy krwi co w konsekwencji dąży do wzrostu ciśnienia tętniczego. Więcej o podwyższonym ciśnieniu krwi znajdziesz tutaj: http://blessyou.pl/?p=653
  • Stłuszczenie wątroby. Nadmiar złego cholesterolu odkłada się w postaci złogów cholesterolowych w organach wewnętrznych, jest powodem stłuszczenia wątroby co upośledza jej prawidłowe funkcjonowanie
  • Zwiększoną lepkości (gęstość) krwi. Gęsta krew zagraża zatorowości płucnej, która niesie zagrożenie utraty zdrowia i życia.

JAK OBNIZYĆ ZŁY CHOLESTEROL

Redukcja złego cholesterolu wiąże się przede wszystkim ze zmianą trybu życia poprzez zmianę nawyków żywieniowych oraz wprowadzenie aktywności fizycznej minimum 3 razy w tygodniu.

scale-403585_1920

  • Oznacz BMI oraz poziom tkanki tłuszczowej w organiźme i trzymaj się normy poziomu tkanki tłuszczowej wytyczonej w stosunku do Twojej płci i wieku. Nie przekraczaj jej ale też nie dąż przesadnie do obniżenia jej celem osiągnięcia jej dolnej granicy.

tape-403590_1920

  • Przejdź na dietę niskotłuszczową np. dr Ornisha dieta ta nie wymaga głodzenia się, liczenia kalorii co nie zniechęca, jest bezpieczna i nie powoduje skutków ubocznych. Więcej o diecie niskotłuszczowej znajdziesz tutaj: http://blessyou.pl/?p=228

physiotherapy-595529_1920

  • Wprowadź aktywność fizyczną taką, jaka będzie Tobie sprawiała przyjemność, basen, rower, aerobik, nordic walking , spacery (szybki marsz) lub inne. Im bardziej się spocisz podczas wysiłku fizycznego, tym więcej tkanki tłuszczowej spalisz. Korzystaj z sauny dodatkowo wspomoże zredukować tkankę tłuszczową.
  • Rozpocznij suplementację L-karnityny.Pozwoli zredukować tkankę tłuszczową a stosowana na 20-30 min przed wysiłkiem fizycznym zwiększy spalanie tkanki tłuszczowej. Zaleca się stosowanie w dawce 1000 mg podzielonej na 4 dawki najlepsze efekty właśnie uzyskuje się utrzymując jej stały poziom w organizmie.
  • Rozpocznij suplementacje kwasami Omega 3,6,9 pomoże podnieść poziom dobrego cholesterolu we krwi HDL, obniżyć zły LDL co będzie miało dodatkowo pozytywny wpływ na prawidłowy wynik Triglicerydów we krwi.

drugs-206150_1280

  • Rozpocznij suplementacje kompleksem witaminowym witamin z grupy B. witamina B3 reguluje prawidłowy poziom cukru we krwi oraz cholesterolu , witamina B4 ma pozytywny wpływ na usuwanie tłuszczu z wątroby , cholesterolu , witamina B7 bierze udział w metabolizmie węglowodanów, białek i tłuszczy co ma pozytywny wpływ na obniżenie złego cholesterolu. Ponadto Są niezbędne do wchłaniania wapnia, magnezu, żelaza.

img_3781-1

  • Przyjmuj regularnie magnez.
  • Koenzym Q10 poprawia metabolizm, wspomaga usuwanie tłuszczu z wątroby.
  • Przyjmuj witaminę C z bioflawonoidów 3-4 x 500 mg wspomaga prawidłową pracę wątroby. Flawonoidy zapobiegają utlenianiu się cholesterolu bez nich zły cholesterol staje się gęsty, osadza się w tętnicach w postaci blaszki miażdżycowej zmniejszając światło tętnic.
  • Pij napar z lukrecji pozwala usunąć nadmiar tłuszczu z wątroby.
  • Przyjmuj żeń-szeń w tabletkach 2 x 500 mg wspomaga usuwanie nadmiar tłuszczu z wątroby.

JAKIE ZMIANY

  • Definitywnie zrezygnuj z masła 82% zastąp je masłem roślinnym
  • Pij codziennie zieloną herbatę , oczyszcza organizm z wolnych rodników sprzyja usuwaniu złego cholesterolu
  • Włącz do diety czosnek ma pozytywny wpływ na obniżenie złego cholesterolu

PROBLEM NIEPŁODNOŚCI NA SKUTEK PODWYŻSZONEGO POZIOMU ZŁEGO CHOLESTEROLU

  • Zespół policystycznych jajników jest powodem, który utrudnia zajście w ciążę ma to związek z rozregulowaną gospodarką hormonalną. Jako, że cholesterol jest nośnikiem hormonów.
  • Podwyższony poziomu estradiolu ma wpływ na niepłodność, brak ciąży. Objawia się nieregularnym miesiączkowaniem lub całkowitym jej zanikiem. Ma to związek z tym, że jest on magazynowany w tkance tłuszczowej (im większy poziom tkanki tłuszczowej znajduje się w organizmie, tym większy poziom estradiolu w organiźmie).

POSTĘPOWANIE

  • Oznacz BMI oraz poziom tkanki tłuszczowej w organizmie
  • Redukcja tkanki tłuszczowej z włączeniem diety niskotłuszczowej oraz ćwiczeń fizycznych

Więcej o diecie niskotłuszczowej znajdziesz tutaj : http://blessyou.pl/?p=228

Udostępnij!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry
Translate »