ZESPÓŁ NAPIĘCIA PRZEDMIESIĄCZKOWEGO (PMS) PRZYCZYNY ZAPOBIEGANIE

Zespół napięcia przedmiesiączkowego (PMS) – Premenstrual Syndrome,  To zespół wielu syndromów psychicznych i somatycznych, które występują na kilka lub kilkanaście dni przed menstruacją. Do zespołu PMS należą takie objawy jak:

  • Zmniejszona sprawność intelektualna i brak koncentracji w związku z przemianą hormonalną, która ma związek z nagłym spadkiem poziomu estrogenów i wzrostu progesteronu w organizmie kobiety.
  • Stany podłamania, stany depresyjne, niska samoocena, skłonność do płaczu za czym idzie, nerwowość, drażliwość, rozdrażnienie często wybuchy agresji lub gniew. Odczuwalna zmiana poziomu hormonów w tym zmiana nastroju, która narasta i prowadzi do kolejnych zmian emocjonalnych w konsekwencji do rozdrażnienia, wybuchowości i gniewu a ma związek z niedoborem witamin z grupy B. Organizm pod wpływem emocji zwiększa zapotrzebowanie na witaminy z grupy B to ich niedobór odzwierciedla się spadkiem nastroju i mniejszej odporności na stres a długotrwały utrzymujący się stan niedoborów prowadzi do wybuchów agresji a nawet depresji.
  • Bóle brzucha, bóle w krzyżach. Często przed miesiączką mamy tendencje do podjadania dużo, tłusto, często niezdrowo (w tym także wyroby czekoladowe, które zawierają tłuszcze). Wzmożony apetyt przed miesiączką jest to naturalna reakcja organizmu, który ma za zadanie nagromadzenie zapasów magazynowych pozyskanych ze składników żywnościowych (witamin, minerałów i żelaza), które zostaną utracone wraz z krwią podczas miesiączki. Podjadanie dużej ilości czekolady bardzo często odzwierciedla się na zaburzeniu funkcji wątroby, co objawia się bólami brzucha przed i w trakcie miesiączki.

adult-1869735_1920

  • Tkliwość, ból piersi w okresie PMS jest związany z przemianą hormonalną na kilka, kilkanaście dni przed miesiączką na skutek spadku estrogenów, wzrostu progesteronu oraz powstałych zastojach wody w tkankach gruczołowatych. Dlatego zadbaj o piersi, nie doprowadzaj do zastojów i przywróć krążenie limfy stosując peelingi, masaże przy użyciu olejków naturalnych (minimum 1 x dziennie). Jeśli czujesz, bolesność masuj tak często jak tylko będziesz czuła potrzebę ulżenia sobie bólu. Wykonuj masaż w ruchu okrężnym w kierunku wskazówek zegara z dołu do góry w kierunku pachy do węzłów chłonnych, masażem poprawiasz limfe i odprowadzasz zastoje wody do węzłów co zmniejszy obrzęk. Po masażu odczujesz znaczącą ulgę. Przeanalizuj swoją kosmetyczkę używaj tylko kosmetyków bez konserwantów, metali i innych związków chemicznych. Używaj do pielęgnacji piersi olejków, oliwki dla dzieci  lub preparatów przeznaczonych dla kobiet w ciąży lub dzieci wtedy masz pewność, że kosmetyki te spełniają odpowiednie normy. Czytaj składy kosmetyków. Przeanalizuj skład Twojego antyperspirantu a takie zmiany ochronią Twoje piersi przed niepożądanymi zmianami, guzami w obrębie piersi. Stosowanie antyperspirantów ze szkodliwymi substancjami aluminium, które występują pod innymi nazwami (sole glinu, chlorowodorotlenek glinu, chlorek glinu, kompleks glinowo-cyrkonowy). Mają one za zadanie blokowanie ujścia gruczołów potowych, utrudniają wydalanie toksyn z organizmu, które zalegają i są zagrożeniem dla piersi oraz węzłów w okolicach pach. Dodatkowo organizm wykazuje zwiększone zapotrzebowanie na cynk, by pozbyć się aluminium z organizmu. Związki aluminium zostają wchłonięte przez skórę do węzłów i odkładają się w wątrobie skąd trafiają do nerek i układu wydalniczego. Stosowanie niebezpiecznych antyperspirantów oraz kremów, balsamów zawierających związki chemiczne, konserwanty są na tyle niezdrowe, zalegają w obrębie tkanek miękkich w tym piersi i mogą nasilać dodatkowo objawy w okresie napięcia przedmiesiączkowego, gdy dodatkowo organizm zbiera wodę. Więcej o dbałości o piersi przeczytasz tutaj: http://blessyou.pl/?p=551
  • Uczucie zimna przed miesiączką. Na skutek zmiany hormonów spada temperatura ciała o około 1 stopnia Celsiusza, co daje odczuwalne poczucie zimna, dlatego chroń organizm przed wyziębieniem, pij ciepłe herbaty, właśnie wtedy organizm najbardziej narażony jest na wyziębienie za czym idzie przeziębienie, katar, które towarzyszą często przed lub w trakcie miesiączki.
  • Bóle głowy mają związek z nieprawidłowym krążeniem krwi w naczyniach krwionośnych w mózgu. Niedokrwieniem lub ze zwiększoną krzepliwością krwi co utrudnia przepływ krwi, tlenu glukozy do komórek glukozy naczyń w mózgu co objawia się bólem głowy. Często w okresie PMS towarzyszy ból głowy od wątroby na skutek przejedzenia się pokarmami zawierającymi tłuszcze w tym produkty czekoladowe. Ból wtedy zlokalizowany jest w obrębie całej głowy lub u nasady (od góry) wtedy trzeba wspomóc wątrobę w jej pracy stosując witaminę C, Sylimarol, witaminy z grupy B, które zawierają witaminę B4- cholinę.
  • Zatrzymanie wody. Zatrzymanie wody w organiźmie ma związek ze zwiększonym zapotrzebowaniem na wapń w tym magnezu, D3 i K2. Zwłaszcza nasila się, gdy w okresie przed miesiączką miewasz napady na pochłanianie dużej ilości słodkości co skutkuje zwiększonym zapotrzebowaniem na wapń, który jest niezbędny organizmowi do rozłożenia cukru. Niedobór wapnia odzwierciedla się zaburzoną pracą nerek co skutkuje nieprawidłowym odfiltrowaniem wody z organizmu. Jeśli miewasz zachcianki na słodycze przyjmuj wapń dobrej jakości (wapń wchłania się magnezu, D3 i k2). Przy zwiększonej konsumpcji cukru nie zapomnij o uzupełnieniu cynku ora witaminy A , która jest niezbędna do utrzymywania poziomu cynku w organizmie.

CZYNNIKI ZWIĘKSZAJĄCE OBJAWY NAPIĘCIA PRZEDMIESIĄCZKOWEGO

fat-foods-1487599_1920

  • Słodycze
  • Mięso, białko zwierzęce
  • Tłuszcze trans
  • Stres

ZAPOBIEGANIE

  • Ból głowy – pij herbatę Ginko Biloba (Miłorząb Japoński) 1 łyżka stołowa suszu zalej gorącą wodą pij 5 x w tygodniu 2 dni przerwy. Często pomaga wypicie naparu podczas bólu głowy ale ważne jest wypijanie naparu regularne gdyż pozwoli to pozbyć się bólu głowy całkowicie. Witamina C łagodzi bóle głowy pochodzenia wątrobowego.
  • Ból brzucha -zadbaj o wątrobę przyjmuj sylimarol oraz witamina C, witaminy z grupy B
  • Ból piersi – masaż, szczotkowanie, pozwoli zmniejszyć obrzęk, tkliwość i ból piersi.

fruit-428057_1280

  • Dieta. – powinna być lekkostrawna, która odciąży wątrobę i złagodzi bóle miesiączkowe

time-273857_1920

  • Suplementacja, którą rozpocznij na 4 dni przed miesiączką i w trakcie:
  • Magnez dla złagodzenia napięcia i stresu (niedobór prowadzi do braku wchłaniania witaminy B6, oraz wapnia)
  • Wapń dobrej jakości dla prawidłowej pracy nerek, łagodzi objawy PMS
  • Kompleksu witamin z grupy B dla złagodzenia napięcia, stresu i ustabilizowanie poziomu cukru we krwi a zawarta w kompleksie witamina B6 łagodzi objawy napięcia przedmiesiączkowego.
  • Cynk. Przyjmuj pestki dyni około 1 zamkniętej garści codziennie ustabilizuje poziom cukru we krwi oraz układ hormonalny.
  • Witamina A w postaci beta karotenu ustabilizuje poziom cynku. Pij soki marchwiowe.
  • Kwasy Omega 3 – nienasycone kwasy tłuszczowe są niezbędne dla ustabilizowania układu hormonalnego i nerwowego.
  • Sylimarol w tabletkach lub ostropest plamisty przyjmuj na kilka dni przed miesiączką i w trakcie. Wspomoże pracę wątroby co pozwoli pozbyć się bóli miesiączkowych więcej na stronie: https://blessyou.pl/choroby-watroby-stluszczenie-marskosc-guz-rak-watrobokomorkowy/
  • Witamina E łagodzi tkliwość i bolesność piersi oraz wahania nastroju
  • Pij herbatę z pokrzywy, herbatę zieloną pozwoli to ściągnąć wodę z organizmu.
  • Stosuj witaminę C 3 x 500 mg dziennie, usprawni pracę wątroby.
  • Jeśli towarzyszą Ci bóle miesiączkowe przeprowadź oczyszczanie wątroby, jeśli wątroba zacznie pracować sprawnie bóle bucha i głowy ustąpią. Więcej o oczyszczaniu wątroby znajdziesz tutaj: https://blessyou.pl/oczyszczanie-watroby-detoks-dlaczego-warto-go-robic/

PMS GŁÓWNIE DOTYCZY:

  • Kobiet z nieprawidłowym metabolizmem tłuszczy w organizmie
  • Kobiet z niedoborem NNKT
  • Kobiet z niskim poziomem wapnia w organizmie na skutek diety bogatej w cukry
  • Kobiet żyjących w stresie (niedobór magnezu, witamin z grupy B).

Udostępnij!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry
Translate »