ZAPARCIA PRZYCZYNY ZAPOBIEGANIE

Zaparcia to problem z regularnym wypróżnianiem jelit, za regularne wypróżnianie określa się częstotliwość 1-2 razy na dobę bez użycia wysiłku. Jeśli do wypróżniania dochodzi rzadziej aniżeli 1 raz na dobę oznacza to, że prawdopodobnie masz zaparcia.

Z kolei przyczyna zbyt częstego oddawania stolca leży po stronie wysokiego stężenia cholesterolu we krwi, którego nadmiar jest pobierany z wątroby, odprowadzany do jelit i usuwany wraz z kałem.

PRZYCZYNY WYSTĘPOWANIA ZAPARĆ I NIEREGULARNEGO ODDAWANIA STOLCA

  • Niedobór witaminy D3 objawia się zaparciami lub wręcz odwrotnie biegunkami
  • Zła dieta. Zbyt dużo zjadanych produktów białkowych pochodzenia zwierzęcego(mięso, produkty mleczne). Produkty mięsne spowalniają przesuwanie się miazgi pokarmowej w jelitach, zalegają co prowadzi do ich rozkładu. Mięso zaczyna proces gnilny, przylega do jelit powodując obciążenie dla organizmu poprzez zawartość toksycznych związków. Dla porównania produkty pochodzenia roślinnego ulegają fermentacji.

  • Dieta bogata w cukry przyczynia się do candydiozy co w konsekwencji prowadzi do zagrzybienia jelit. Candida albicans to grzyb pasożytniczy, który zamieszkuje w przewodzie pokarmowym na skutek powstałej nierównowagi flory jelitowej (zbyt mała ilość probiotyków – dobrych bakterii  przy zwiększonej ilości złych bakterii). Na skutek candydiozy odporność organizmu spada stwarzając podatność na choroby wirusowe, zapalenia górnych dróg oddechowych, alergie. Pamiętaj osoby, które są zdrowe alkaicznie i mają zdrowe jelita (utrzymane o prawidłowym PH) nie chorują. Aby to osiągnąć zaleca się spożywanie produktów żywnościowych w proporcji 50% / 50% na dobę to znaczy minimum 50% surowych nieprzetworzonych warzyw i owoców a kolejne 50% reszta produktów żywnościowych (nie zaleca się spożywania produktów zawierających konserwanty).

  • Zbyt duża ilość zjadanych tłuszczy nasyconych NKT. Złe tłuszcze oblepiają jelita, zalegają utrudniając wypróżnienie, duża ich ilość w diecie objawia się stolcami, które brudzą toaletę. Więc jeśli stolec brudzi toaletę to znak, że najwyższy czas zmienić ilość spożywanych tłuszczy nasyconych (masła, margaryny, czekolady mleczne, tłuste mięsa, podroby oraz wyroby mleczne pełnotłuste).
  • Niedobór bakterii jelitowych (probiotyków). Na skutek niedoboru dobrych bakterii w jelitach przewyższają te złe. Zaburzają pracę przewodu pokarmowego, zmieniając PH w jelitach, dochodzi do wzdęć, gazów, zaparć lub rozwolnień.

  • Niedobór enzymów trawiennych (pochodzących z surowych warzyw). Warzywa zawierają naturalne enzymy trawienne, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania układu trawiennego. Długotrwały etap ich niedoboru w diecie kosztem produktów białkowych, tłuszczy, produktów mlecznych w konsekwencji prowadzi do problemów gastrycznych (zgaga, refluks żołądkowy, cofanie się treści żołądkowej). Jest to efektem niezachowania równowagi kwasowo zasadowej.
  • Niedobór potasu. Potas odgrywa ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu mięśni. Jego niedobór przyczynia się do osłabienia ich pracy poprzez zmniejszenie kurczliwości mięśni powodując zaparcia a na skutek potężnego niedoboru tego pierwiastka dochodzi do całkowitego zniesienia skurczu co powoduje uporczywe zaparcia. Im więcej cukru w diecie tym większe zapotrzebowanie organizmu na potas gdyż jest on niezbędny do utrzymania prawidłowej równowagi kwasowo-zasadowej.
  • Niedobór jodu przyczynia się do problemów z zaparciami. Dieta uboga w jod przyczynia się do zaburzenia w procesie przemiany materii.

ZAPOBIEGANIE ZAPARCIOM

  • Oznacz poziom witaminy D3 w organizmie. Uzupełnij niedobory.
  • Przekonaj się do wypijania soków warzywnych, warzywno- owocowych.
  • Zjadaj kapustę kiszoną surową lub wypijaj sok z kiszonej kapusty (zawiera naturalne probiotyki).
  • Przyjmuj probiotyki 1 kapsułkę dziennie (np. Puritan`s Pride w dawce 3 mln kultur żywych bakterii jeśli nie masz okazji zjeść kiszonej kapusty lub wypić jej soku).
  • Zjadaj po 1 łyżce dziennie pestek z dyni oraz siemienia lnianego (lepsze wchłanianie mają wcześniej uprażone na suchej patelni) dla dzieci należy zmielić w młynku i dodawać do potraw. Możesz zmiksować z koktajlem owocowym, warzywnym lub owocowo-warzywnym. Pestki dyni przyspieszają proces usuwania toksyn, matali oraz pasożytów, grzybów i drobnoustrojów (które żyją w układzie pokarmowym). Siemie lniane działa osłonowo na żołądek i jelita.
  • Pij herbatę z szałwii 3 x dziennie poprawi perystatykę (pracę) jelit.
  • 1 łyżka oleju lnianego (dodaj do miseczki z zupą jest niewyczuwalny)
  • Witamina C 500 mg z bioflawonoidami najlepiej w 3 x dziennie (by utrzymać jej stały poziom w ciągu dnia). Jeśli przejdziesz na dietę 50%/50% w tym 50% surowych owoców i warzyw nie będzie konieczne jej tak duże suplementowanie.
  • Witamina B komplex 100 mg 1 x dziennie lub 2 x 50 mg. Zawarta w niej witamina B4 pozwoli usunąć nadmiar zalegających tłuszczy, witamina B12 jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania przewodu pokarmowego, odpowiada za prawidłowe utrzymanie gospodarki węglowodanowej, tłuszczowej i białkowej. Na jej niedobór cierpią głównie wegetarianie oraz osoby nadużywające alkohol.
  • Magnez 400 mg 2-3 x dziennie. Magnez jest wykorzystywany w leczeniu zaparć ma działanie przeczyszczające.
  • Unikaj cukru. Jego nadmiar w diecie zużywa zapasy potasu.
  • Przyjmuj 2 pestki moreli gorzkiej codziennie lub zawartość pestek z jednego jabłka codziennie. Uzupełnisz dzienne zapotrzebowanie na potas.
  • Uzupełnij dietę o jod. Bogatym źródłem jodu są algi morskie oraz ryby morskie. Więcej na temat jodu znajdziesz tutaj: https://blessyou.pl/jod-wlasciwosci-zastosowanie-wystepowanie/

JEŚLI MASZ PROBLEM Z WYPRÓŻNIENIEM

  • Stosuj doraźnie napar z jeżyny fałdowanej (z owocu dojrzełego) ma działanie przeczyszczające, reguluje pracę przewodu pokarmowego w swoi składzie bogaty jest w witaminę C, flawonoidy  (owoce niedojrzałe posiadają działanie przeciwbiegunkowe). Zawierają żelazo, miedź, prowitaminę A, witaminy z grupy B, prowitaminę A, magnez, potas.
  • Liść z senesu herbata. Nie należy stosować jej jednak zbyt długo.
  • Zrób płukanie okrężnicy jak w przepisie poniżej.

Pamiętaj, że do puki nie zmienisz nawyków żywieniowych lub nie uzupełnisz niedoborów witamin i mikroelementów problem będzie Ci towarzyszył.

Rozważ oczyszczanie jelita grubego dopasuj dla siebie odpowiedni sposób oczyszczania.

OCZYSZCZANIE JELITA GRUBEGO WEDŁUG MICHAŁA TOMBAKA

(Cykl czterotygodniowy według Michała Tombaka). Polega na płukaniu okrężnicy za pomocą przegotowanej ciepłej wody z dodatkiem soku z cytryny. Pozwoli pozbyć się z jelit złych bakterii, grzybów, toksyn, zalegającego cholesterolu. Regularna dbałość o jelita chroni przed nowotworem jelita grubego.

Potrzebujesz to oczyszczania

  • 1, 1,5- 2 litrów przegotowanej wody w temperaturze ciała
  • Wlewnik gumowy
  • 1-2 łyżki soku z cytryny

Oczyszczanie przeprowadza się

  • 1 tydzień codziennie
  • 2 tydzień co drugi dzień
  • 3 tydzień co trzeci dzień
  • 4 tydzień 1 x w tygodniu

Na czas oczyszczania jelita przyjmuj probiotyki w solidnej dawce np. Puritan`s Pride 3 mln żywych kultur bakterii oraz zjadaj kasze najlepiej bezglutenowe (gryczana, jaglana) wypełniają jelita co pozwoli  dokładnie je oczyścić. Następnie wykonuj oczyszczanie 1 x w tygodniu celem podtrzymania kuracji.

OCZYSZCZANIE JELITA GRUBEGO (KEFIREM, SOKIEM JABŁKOWYM, SURÓWKAMI) WEDŁUG MICHAŁA TOMBAKA

  • Pierwszy dzień – wypić 2,5 litra kefiru podzielony na 6 dawek wraz z sucharkami z ciemnego pieczywa (nie spożywać żadnych innych posiłków).
  • Drugi dzień – wypić 1,5 do 2 litrów soku z jabłek podzielony na 6 dawek (sok z jabłek powinien być świeżo wyciśnięty, jabłka powinny być słodkie)  wraz z sucharkami z ciemnego pieczywa (nie spożywać żadnych innych posiłków).
  • Trzeci dzień – jedz tylko sałatki z gotowanych warzyw (buraki, marchew, ziemniaki, można dodać kiszoną kapustę, ogórki kiszone, cebulę olej roślinny wraz z sucharkami z ciemnego pieczywa).

OCZYSZCZANIE JELITA GRUBEGO OWOCAMI WEDŁUG MICHAŁA TOMBAKA

Pierwszy sposób:

Śliwki suszone 400 g, daktyle 200 g, morele 200 g., figi 200 g.. Wszystkie składniki zmielić, do otrzymanej masy dodać 200 g. miodu i wymieszać. Przechowywać w szklanym naczyniu w lodówce. Przyjmować wieczorem przed snem po 1 stołowej łyżce do wykończenia. Kuracje należy powtarzać 1 x na 3 miesiące.

Drugi sposób:

2 pomarańcze obrać ze skóry by pozostał biały miąższ. Zjadać razem z białym miąższem zjadać pomarańcze na noc 2 godziny po posiłku. Kuracje stosować przez 14 dni.

Sposób trzeci:

Wieczorem do szklanki zsiadłego mleka włożyć 10 suszonych śliwek, odstawić na noc. Rano wypić  na czczo zsiadłe mleko i zjeść suszone śliwki. Następnie znowu zalać  10 suszonych śliwek zsiadłym mlekiem odstawić do wieczora. Wieczorem wypić zsiadłe mleko zjeść śliwki. Kuracje powtórzyć przez 10 dni. Stosować 1 x na 3 miesiące.

Nie bagatelizuj zaparć, długotrwale zalegające pokarmy w jelitach ulegają procesom gnilnym, stanowią zagrożenie dla zdrowia i życia. Jeśli zjadasz duże ilości mięsa przeprowadzaj regularnie oczyszczanie jelit, brak oczyszczania jelit regularnie grozi to nie tylko powstaniem nowotworów, guzów i polipów ale także stwarza zagrożenie zakażeniem.

Źródła: „Jak Żyć 150 lat” Michał Tombak

Udostępnij!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry
Translate »