TRĄDZIK PRZYCZYNY, ZAPOBIEGANIE, JAK SIĘ GO POZBYĆ NA ZAWSZE

Trądzik to zmora nie tylko nastolatków ale coraz częściej dotyka również dorosłych. Dermatolodzy walczą jak mogą, na rynku pojawiają się coraz to nowsze specyfiki, w leczeniu zaleca się maści sterydowe, antybiotyki, które pomogą lub nie a jeśli tak to tylko na chwilę a to dlatego, że zwalczają jedynie przyczynę a nie skutek tej niewdzięcznej dolegliwości. Jeśli już raz pojawił się u Ciebie trądzik, to bądź pewien, że problem ten powróci jak bumerang jeśli tylko wrócisz do złych nawyków żywieniowych.

KOGO DOTYKA CERA TRĄDZIKOWA

  • Trądzik dotyka najczęściej młodzież w okresie dojrzewania, wówczas organizm dorastającego człowieka wykazuje zwiększone zapotrzebowanie na produkty żywnościowe w tym zwiększoną ilość kaloryczną, co ma związek z szybkim wzrostem organizmu. Młodzież charakteryzuje wspólny mianownik – złe nawyki żywieniowe (dużo i niekoniecznie zdrowo, produkty bogate w tłuszcze trans, słodycze, ciastka, ciasta, chipsy i napoje kolorowe, słodzone w tym typu cola). W domach też nie zawsze najlepiej się karmi swoje pociechy, najczęściej mięsem, masłem 82% tłuszczu, tłustą śmietaną i całą górą wędlin, bez których nie potrafimy żyć. Co nie znaczy, że produkty w/w mamy wykluczyć z diety całkowicie ale ograniczyć je na tyle by uzyskać równowagę kwasowo-zasadową pomiędzy produktami kwasotwórczymi jak wyżej a zasadotwórczymi (owoce, warzywa).
  • Na trądzik cierpią również kobiety w okresie rozrodczym, głównie przed i w trakcie menstruacji pojawiają się wypryski w okolicach czoła, brody, szyi, dekoltu oraz w okolicach pleców. Wiąże się to z podjadaniem przed miesiączką i w trakcie, w szczególności płeć piękna miewa napady wahań poziomów hormonów co wzburza całą gospodarką hormonalną, powodując wahania nastrojów, nadpobudliwość i nerwowość co przyczynia się do niedoborów magnezu a w ślad za tym sięganie po produkty czekoladowe, które są bogate w tłuszcze trans i cukier. Organizm kobiety wykazuje również zapotrzebowanie na mięso w ten sposób zabezpiecza się przed utratą żelaza w trakcie miesiączki.
  • Trądzik dotyka również dorosłych mężczyzn, którzy uwielbiają mięso, nabiał oraz tych sięgających po słodycze (wyroby czekoladowe, batoniki),  które to produkty przewyższają te zasadotwórcze (owoce, warzywa).

PRZYCZYNY POJAWIANIA SIĘ TRĄDZIKU

  • Nieprawidłowa dieta bogata w białko pochodzenia zwierzęcego (mięso, nabiał w tym tłuste sery, śmietany, lody, bita śmietana, masło 82%)
  • Nieprawidłowa dieta bogata w produkty zawierające tłuszcze tras (wyroby czekoladowe, potrawy smażone na niezdrowych tłuszczach, wyroby piekarnicze zawierające złe tłuszcze).
  • Nieprawidłowa dieta bogata w węglowodany proste (biała mąka, ryż, produkty słodzone mód, dżemy, powidła).
  • Nieprawidłowa dieta uboga w owoce i warzywa.
  • Niedobór cynku. Dieta bogata w białka, węglowodany przyczynia się do niedoboru tego pierwiastka dlatego, że bierze on udział w aktywacji enzymów uczestniczących w metabolizmie tych grup produktów (im więcej w diecie węglowodanów i białek tym większe zapotrzebowanie na cynk organizm wykazuje). Cynk pełni funkcje przeciwgrzybicze, przeciwbakteryjne i przeciwwirusowe jego niedobór przyczynia się do powstawania wyprysków na skórze i trądziku, jego niedobór przyczynia się również do niedoborów witaminy A. Dieta bogata w węglowodany proste (cukier i produkty w niego bogate, biała mąka i ryż, mód, dżem) większa zapotrzebowanie na cynk, który nie tylko utrzymuje poziom witaminy A w organizmie ale jest niezbędny do obniżania poziomu cukru we krwi (chroni przed cukrzycą typu II).
  • Dieta bogata w alkohol przyczynia się do niedoboru cynku, który bierze udział w metabolizmie alkoholu.
  • Osoby z grupą krwi A, dla której produkty pochodzenia zwierzęcego a zwłaszcza ich nadmiar jest toksyczny dla organizmu.

ZAPOBIEGANIE OGNISKOM ZAPALNYM, JAK ZWALCZYĆ TRĄDZIK

  • Wyeliminuj z diety mięso, nabiał, tłuszcze trans i cukier do czasu poprawy stanu zdrowia. Produkty te spożywaj z umiarem.
  • Rozpocznij suplementacje witaminy C z bioflawonoidów. Nieprawidłowa dieta wysokobiałkowa i wysokotłuszczowa jest ciężkostrawna, znacznie obciąża funkcje wątroby i przyczynia się do problemów cery trądzikowej a konsekwencją jest niedobór witaminy C. Niedobór witaminy C między innymi objawia się krwawieniem dziąseł, przyczynia się również do zaburzeń pracy wątroby co objawia się zaciemnieniem skóry wokół oczu, przebarwieniami i piegami w okolicach twarzy.

  • Długotrwałe, złe nawyki żywieniowe najprawdopodobniej przyczyniły się do problemów z grzybami candida albicans, które mogą zamieszkiwać Twój przewód pokarmowy. Dlatego niezbędne będzie przeprowadzenie oczyszczania przewodu pokarmowego np. Preparatem Parazyt w płynie cena około 35 zł lub w tabletkach. Preparaty te wspomagają oczyszczanie organizmu z grzybów, bakterii i pasożytów. Oczyszczanie należy przeprowadzić tak, jak na opakowaniu zaleca producent.

  • Rozpocznij suplementacje probiotyków, nieprawidłowa dieta przyczynia się do zamieszkania w przewodzie pokarmowym złych bakterii i grzybów, które wypierają te dobre. Probiotyki stosuj codziennie tak długo aż zakończysz oczyszczanie organizmu Parazytem z grzybów, pasożytów i złych bakterii.

  • Rozpocznij suplementacje cynku. Nieprawidłowa dieta przyczynia się do jego niedoborów. Niedobór cynku między innymi przyczynia się do powstawania procesów zapalnych w obrębie skóry. Utrzymuje prawidłowy poziom witaminy A przez co łagodzi podrażnienia skóry, przyspiesza gojenie się stanów zapalnych, wyprysków i ran. Do niedoboru cynku dochodzi na skutek nieprawidłowej diety bogatej w białka i węglowodany oraz także podczas spożywania nieodfiltrowanej wody z kranu także przegotowanej. Po ustąpieniu procesów zapalnych w obrębie skóry zamień suplementacje cynku na pestki dyni (1 zamknięta garść codziennie podprażone na suchej patelni są lepiej przyswajalne, można również dodawać zmielone do koktajli i potraw) cynk chroni również przed infekcjami, grypą, grzybicą. Wchłanianie cynku zwiększa witamina A, C, E, B6, magnez, wapń, selen.
  • Przyjmuj witaminę A w okresie, gdy Twoja dieta jest uboga w produkty pochodzenia zwierzęcego (mięso, nabiał) witamina A jest niezbędna do prawidłowego wchłaniania cynku.

  • Rozpocznij suplementacje witaminy E lub łącznie A + E do czasu poprawy stanu zdrowia skóry, następnie uzupełniaj dietę o oliwę z oliwek 1 łyżka stołowa codziennie. Witamina E jest witaminą, która ma silne działanie przeciwzapalne, zapobiega powstawaniu stanów zapalnych skóry.

  • Rozpocznij suplementacje niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3 lub omega 3,6,9. Nieprawidłowa dieta bogata w tłuszcze trans skutkuje podwyższonym poziomem złego cholesterolu, kwasy omega 3 pozwolą podnieść poziom dobrego cholesterolu co przyczyni się do obniżenia złego poziomu cholesterolu. Kwasy omega 3 wykazują silne działanie przeciwzapalne i są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania skóry. Po ustąpieniu ognisk zapalnych wzbogać dietę o ryby i owoce morza 1-2 x w tygodniu natomiast jeśli dieta Twoja uboga jest w ryby wówczas niezbędna jest suplementacja kwasami omega 3.
  • Rozpocznij suplementacje kompleksu witamin z grupy B są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania skóry. Jeśli dodatkowo zmagasz się ze zbędnymi kilogramami upewnij się, że kompleks witaminowy zawiera witaminę B4 (cholinę) jej niedobór przyczynia się do problemów z redukcją tkanki tłuszczowej oraz zaburza prawidłową funkcje wątroby (oczyszczanie ze złogów cholesterolowych i toksyn powstałych z ubocznych produktów przemiany materii).
  • Wzbogać dietę w owoce i warzywa. Najszybszym z możliwych sposobów dostarczenia organizmowi witamin i enzymów niezbędnych do trawienia jest spożywanie ich w postaci soków świeżo wyciskanych.

  • Smaruj wypryski zapalne wyciśniętą kapsułką witaminy A + E jeden, dwa razy dziennie do czasu ustąpienia ognisk zapalnych na skórze.
  • Magnez uzupełnisz stosując kąpiele magnezowe z soli EPSOM.
  • Selen uzupełnisz zjadając 2 orzechy brazylijskie codziennie.
  • Uzupełnij wapń ale stosuj wyłącznie kompleks dobrej jakości (z muszli ostryg lub ze skorupek jaj) minimum do czasu ustąpienia objawów. Zbyt obfita dieta w białka i węglowodany (dieta kwasowa) przyczynia się do zwiększonego zapotrzebowania na wapń. Zbadaj z krwi poziom wapnia i uzupełnij jego niedobory. Najlepszym źródłem wapnia jest proszek wapniowy pozyskany ze skorupek jaj (wygotowane, wysuszone, zmielone na pył i dodawane do pożywienia w ilości pół płaskiej łyżeczki / dobę.
  • Ogranicz spożywanie alkoholu do czasu całkowitego zagojenia się wyprysków. Spożywanie alkoholu przyczynia się do niedoborów witamin z grupy B oraz witaminy C, przyczynia się również do niedoboru cynku.

Udostępnij!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry
Translate »