SZPARAGI Z SZYNKĄ PARMEŃSKĄ

Sezon na szparagi właśnie trwa dlatego korzystajmy z ich dobrodziejstwa, są nie tylko pyszne ale również zdrowe, zawierają dużo witamin i minerałów. Można je przyrządzać na różne sposoby, gotowane, zapiekane, grillowane. Można przyrządzać z nich zupę krem, ugotowane lub parzone podawać z sosem beszamelowym. Szparagi mają tak szlachetny smak, że nie wymagają dużego przyprawiania i obróbki. Doskonale smakują sparzone lub krótko gotowane i polane roztopionym masłem lub jako dodatek to grillowanego mięsa czy obiadu np. podane z ziemniakami i sadzonym jajkiem. Zawijane z szynką parmeńską są równie pyszne i idealne na wiosenny obiad, danie te również można przygotować jako dodatek do grilla czy jako przekąska.

SKŁADNIKI

  • szynka parmeńska, prosciutto, szwarcwaldzka lub serrano
  • ser parmezan lub perorino romano
  • szparagi

PRZYGOTOWANIE

  1. Szparagi opłucz pod bieżącą wodą, odetnij lub odłam końcówkę z każdego szparaga (około 1 cm od końca). Zagotuj wodę w wysokim garnku, dodaj soli i szczyptę cukru. Prawidłowo szparagi gotuje się na stojąco w przeznaczonym garnku do ich gotowania, jednak nie każdy z nas taki garnek posiada wówczas szparagi należy zawinąć w wiązkę, włożyć do wrzącej wody i gotować na stojąco tak, by główki nie były zanurzone we wodzie (główek szparagów się nie gotuje bo są bardzo delikatne i mogą się rozpadać po ugotowaniu.), można też oba końce sznurka zawiązać po jednym do każdego z ucha garnka, by szparagi się nie przewróciły. Te świeże, młode i cienkie szparagi wystarczy zlać wrzątkiem lub zanurzyć w naczyniu na kilka sekund. Szparagi zielone gotujemy przez 3 minuty, o tym czasie są al dente.
  2. Ugotowane szparagi trzeba odcedzić i wlać do garnka, w którym się gotowały zimną wodę, by je zahartować oraz by przerwać proces parzenia.
  3. Ostudzone szparagi wyjmujemy z wody delikatnie i zwijamy po 3 sztuki w szynkę starając się nią owinąć jak najszerzej nasze szparagi, pozostawiając odkryte główki.

4. Tak przygotowane szparagu wykładamy do naczynia żaroodpornego i ścieramy na wierzch ser, tak by nie zdominował szparagów. Następnie wkładamy naczynie do nagrzanego piekarnika do temperatury 180 stopni Celsjusza i pieczemy przez około 8 minut. 

Moje szparagi podaję z rucolą i pomidorami koktajlowymi, całość skrapiam tylko oliwą np. rzepakową tłoczoną na zimną lub olejem lnianym, nie solę z uwagi na słoność szynki i sera, pikantnego smaku całemu daniu doda rucola.

Smacznego!

Udostępnij!

  1. Monika
    Czerwiec 8, 2018

    Witam
    rewelacyjny przepis, zdrowy i idealny na lato 🙂

    Odpowiedz
  2. Werka
    Czerwiec 8, 2018

    Pychota, nie wierzyłam w szparagi, ale chyba zacznę

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry
Translate »