ROZSTĘPY W CIĄŻY PRZYCZYNY ZAPOBIEGANIE

Rozstępy to czerwone, sine lub bordowe pręgi pojawiają się, gdy dochodzi do nadmiernego rozciągnięcia skóry co skutkuje uszkodzeniem włókien kolagenowych i powstaniem blizn w skórze właściwej. Najczęściej pojawiają się na brzuchu, udach, boczkach, pośladkach i piersiach po szybkim przyroście wagi. Dotykają też osób otyłych i kulturystów oraz osoby młode w okresie dojrzewania w fazie szybkiego wzrostu. Najpierw pojawia się swędzenie, pieczenie a następnie delikatne świetliste pręgi to właśnie czas ostateczny by zareagować i można ten etap jeszcze zahamować.

PRZYCZYNY POWSTAWANIA ROZSTĘPÓW

  • Przyczyną powstawania rozstępów jest dieta uboga w niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe NNKT Kwasy Omega 3,6,9. Kwasy Omega 3 to kwas alfalinolenowy (olej lniany, rzepakowy lub sojowy), EPA i DHA (ryby owoce morza, algi). Omega 6 to kwas linolenowy (olej z pestek winogron, olej słonecznikowy, olej krokoszowy). Omega 9 to (kwas oleinowy) wytwarzany jest przez organizm ale w bardzo małych ilościach. To właśnie niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe uelastyczniają skórę i chronią przed jej uszkodzeniem przy przyrostach wagi np. w okresie ciąży. To one nawilżają skórę od środka a ich niedobór odpowiada za suchą spierzchniętą skórę zimą, atopowe zapalenie skóry oraz łuszczycę.
  • Niedobór witaminy C. Witamina C bierze udział w produkcji kolagenu w skórze , włosach paznokciach, bierze udział w biostynezie hormonów kory nadnerczy (hormony kory nadnerczy decydują o właściwej gospodarce wodnej organizmu, w okresie ciąży często organizm zmaga się z odkładaniem wody). Organizm nie wytwarza witaminy C ani jej nie magazynuje dlatego niezbędne jest codzienne dostarczanie witaminy C z bioflawonoidów (owoców) każdego dnia.
  • Zbyt szybki przyrost masy ciała jednak w okresie ciąży nie mamy na to wpływu i jest to jak najbardziej objaw pożądany.

ZAPOBIEGANIE

  • Standardowo zaleca się unikanie gwałtownych przyrostów wagi jednak w okresie ciąży to nie jest możliwe, nie jesteśmy w stanie powstrzymać powiększającego się brzucha czy innych partii ciała a odchudzanie się w okresie ciąży absolutnie nie jest wskazane.

  • Zacznij szczotkowanie ciała na sucho lub mokro za pomocą szczotki z naturalnego włosia z dzika. Szczotkowanie na mokro wykonuj okrężnymi ruchami w kąpieli masuj uda, pośladki, boczki, delikatnie skórę brzucha, piersi omijając brodawki. Możesz wykonać masaż całego ciała zawsze od stóp do głowy w kierunku serca. Masaż złuszcza martwy naskórek, poprawia krążenie, pobudza produkcję kolagenu, redukuje cellulit, uelastycznia skórę a po masażu kosmetyki przeciwko rozstępom będą bardziej wnikały w skórę.

  • Nawilżanie. Smaruj partie narażone na rozstępy 2 x dziennie (wieczorem po kąpieli i rano, gdyż skóra po nocy zwykle jest sucha część kosmetyku wchłonęła się a część pozostała w piżamie). Świetnymi preparatem godnym polecenia są kosmetyki firmy Palmer`s Cocoa Butter około 30 zł 250 ml, Palmer`s Tummy Butter około 30 zł 125 gram (masło sprawdza się też później w mroźne dni dla mamy i dziecka na twarz i dłonie). Spełnią wymagania każdej skóry masło sprosta natłuszczeniu nawet bardzo suchej skóry.
  • Zjadaj codziennie garść pestek z dyni uprażonych na suchej patelni (cynk odbija piętno na naszej skórze powodując jej suchość, łuszczycę, działa przeciwzapalnie i przyspiesza gojenie się ran, dodatkowo zjadaj ziarna słonecznika). Możesz dodać je do koktajlu i zblendować.
  • Aby pozbyć się swędzenia skóry brzucha masuj skórę szczotką przeznaczoną do szczotkowania na sucho, wystarczy kilka okrężnych ruchów i natychmiast swędzenie ustępuje a po szczotkowaniu zastosuj oliwkę przeciw swędzeniu skóry Palmer`s Cocoa Butter Itchy Skin cena około 25 zł, 150 ml.
Prenatal DHA cena około 40zł 60 kap.
  • Stosuj DHA dla kobiet w ciąży w okresie całej ciąży, w okresie karmienia piersią oraz podawanie ich małym dzieciom. DHA między innymi odpowiadają za prawidłowy rozwój mózgu.
  • Stosuj Omega 3,6 w postaci olejów minimum 1 łyżka dziennie naprzemiennie (lniany, rzepakowy, słonecznikowy, z pestek winogron, oliwa z oliwek) to uelastyczni i nawilży Twoją skórę od środka. Oliwa spożywana sama w sobie jest mało przyjemna w smaku ale np. dodana do porcji zupy lub wymieszana z odrobiną kefiru czy maślanki już tak, spożywaj też surówki z dresingiem na bazie oliwy.

  • Uzupełniaj witaminę C z flawonoidów lub aceroli.
  • Wzbogać dietę w soki marchwiowe – zawarty w nich Beta Karoten odgrywa bardzo ważną rolę w prawidłowym utrzymaniu zdrowej skóry i błon śluzowych. Wykazuje działanie ochronne na włókna kolagenowe przed zniszczeniem przy czym stają się odporne na rozciąganie.

Źródło: www.wikipedia.pl

Udostępnij!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry
Translate »