PROSZEK WAPNIOWY ZE SKORUPEK JAJ BOGATE ŹRÓDŁO MINERAŁÓW

Proszek wapniowy jest bogatym źródłem nie tylko wapnia ale wielu cennych minerałów, jest zdrowy, łatwo dostępny i przede wszystkim tani i łatwo go przygotować w domu. Dobrej jakości suplementy wapnia nie są tanie, a te ten tani z apteki wapń nie jest zdrowy, przyswajanie waha się od 10 – 70% a jego nadużywanie jest przyczyną odkładania się kamieni nerkowych.

JAKIE RODZAJE WAPNIA SĄ DOSTĘPNE NA RYNKU

  • Ten łatwo dostępny w aptekach i marketach to wapń to syntetyczny (węglan wapnia) otrzymuje się go z obróbki wodorotlenku wapnia lub kredy.
  • Wapń pozyskany z muszli ostryg (zawiera więcej magnezu ale mniej wapnia w porównaniu z wapnia pozyskanego ze skorupek jaj).
  • Wapń pozyskany z pancerzy skorupiaków
  • Wapń pozyskany ze skorupek jaj (zawiera więcej wapnia ale mniej magnezu w porównaniu z wapniem pozyskanym z muszli ostryg)

Wapń pozyskany ze skorupek jaj jest bardzo dobrze tolerowany przez organizm, jego wchłanianie sięga 90% dzieje się tak dlatego, że skład chemiczny skorupki jaja jest zbliżony do składu ludzkiej kości.

CO POTRZEBUJEMY BY PRZYGOTOWAĆ PROSZEK WAPNIOWY W DOMU

  • Łupki jaj ekologicznych
  • Garnek z wodą
  • Młynek do kawy
  • Słoik z nakrętką

PRZYGOTOWANIE PROSZKU WAPNIOWEGO

Łupki jaj ekologicznych po wybiciu jaja przepłukujemy pod bieżącą wodą i zbieramy je przetrzymując w otwartym pojemniku. Odpowiednią ilość wstawiamy do garnka z zimną wodą tak, by cała ich powierzchnia była przykryta. Stawiamy na gaz i gotujemy przez około 20 minut od czasu zagotowania się wody. Wyjmujemy skorupki z wody, wykładamy na suchą ściereczkę by wyschły w ciepłe dni można je wyłożyć na słońce lub po prostu wyłożyć na blachę do pieczenia i wstawić do piekarnika na temperaturę około 60- 100 stopni na 10 minut. Po wyschnięciu gnieciemy łupki by zmniejszyły swą objętość, przekładamy do młynka do kawy i mielimy na pył. Tak przygotowany proszek wapniowy przechowujemy w szczelnie zamkniętym słoju.

PROSZEK WAPNIOWY CENNE ŹRÓDŁO MINERAŁÓW TAKICH JAK :

  • Wapń
  • Stront (pierwiastek ten ma szczególne znaczenie w leczeniu osteoporozy)
  • Fluor
  • Magnez
  • Selen
  • Żelazo
  • Cynk
  • Molibden
  • Siarka
  • Krzem
  • Miedz

DAWKOWANIE

1 łyżeczka zawiera od 800 – 1000 mg wapnia

DZIENNE ZAPOTRZEBOWANIE NA WAPŃ

  • Dzieci 1 – 3 lat 500 mg / dobę
  • Dzieci 4 – 8 lat 800mg / dobę
  • Chłopcy i dziewczęta 10 – 18 lat 1300 mg / dobę
  • Dorośli 19- 50 roku życia 1000 mg / dobę
  • Kobiety w ciąży i karmiące 1200 – 1500 mg / dobę
  • Kobiety po menopauzie 1500 mg / dobę
  • Osoby po 65 roku życia 1200 – 1500 mg / dobę

Udostępnij!

  1. Ewa
    Sierpień 18, 2017

    Dobry tekst, polecam go dalej.

    Odpowiedz
    1. blessyou
      Sierpień 18, 2017

      Dziękuję.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry
Translate »