PARALIŻ SENNY PRZYCZYNY OBJAWY ZAPOBIEGANIE

Mogło Ci się to zdarzyć lub jesteś dopiero przed, może nawet i nigdy tego nie doświadczysz. Okropne uczucie bezwładu ciała, niewyjaśniony lęk, strach i przerażenie, poczucie, że w pokoju jest ktoś jeszcze, dziwna postać. Wydawać by się mogło, że mamy do czynienia z czymś strasznym i paranormalnym, lecz to wszystko to właśnie objawy paraliżu sennego, wybryku naszego organizmu, który chroni nas w ten sposób przed niekontrolowanym ruchami, gdy nasz mózg się wybudził, a ciało jeszcze nie.

CZYM JEST PARALIŻ SENNY

Paraliż senny jest często spotykanym stanem podczas fazy REM pojawiającym się najczęściej po przebudzeniu, rzadziej podczas zasypiania. Osoba, która doświadcza tego stanu budzi się i jest świadoma, lecz napięcie mięśniowe jest obniżone, przez co nie jest w stanie wykonać żadnego ruchu, otworzyć oczu, czy wydobyć z siebie żadnego słowa. Stan ten ma uchronić śniącego przed niekontrolowanymi ruchami, którymi mógłby zrobić sobie lub komuś krzywdę. Paraliż może trwać od kilku sekund do paru minut.

PRZYCZYNY PARALIŻU SENNEGO

  • bezsenność
  • silny stres
  • uzależnienie od alkoholu
  • zaburzenia psychiczne
  • narkolepsja
  • stosowanie leków przeciwdepresyjnych
  • nadużywanie substancji psychoaktywnych
  • nieregularne pory zasypiania
  • występowanie w rodzinie paraliżu sennego
  • depresja
  • zaburzenia lękowe

OBJAWY PARALIŻU SENNEGO

  • częściowy lub kompletny bezwład ciała
  • silne i nieuzasadnione uczucie niepokoju i strachu
  • przerażenie
  • poczucie utraty kontroli na rzeczywistością
  • halucynacje wizualne lub dźwiękowe
  • wrażenie obecności innej osoby w pomieszczeniu
  • trudności w oddychaniu, ucisk na klatkę piersiową

JEŚLI PRZYDARZY CI SIĘ PARALIŻ

  • zrelaksuj się, nie próbuj go na siłę zatrzymywać, nie panikuj
  • spróbuj delikatnie poruszyć palcami u rąk i u stóp, skup na tym całą swoją uwagę
  • następnie spróbuj poruszać oczami, pomrugać, rozglądnąć się po pokoju
  • spróbuj poruszać ustami
  • jeśli twój oddech jest bardzo szybki, postaraj się go spowolnić do regularnego i głębokiego, skup się na oddechu
  • nie pozwól panice owładnąć Twoich myśli, jeśli widzisz jakąś postać, wyobraź sobie, że ma wobec Ciebie pozytywne zamiary
  • może również spróbować wyobrazić sobie, że jesteś na plaży lub w równie innym przyjemnym miejscu
  • może pomóc Ci również śpiewanie pozytywnych piosenek

ZAPOBIEGANIE

  • przede wszystkim wystrzegaj się stresu, bo to on jest w szczególności głównym powodem występowania paraliżu
  • przyjmuj kompleks witamin z grupy B, które pomogą Ci zapanować nad stresem
  • zapewniaj organizmowi odpowiednią ilość snu, taką jaką potrzebuje
  • staraj się zasypiać i wstawać zawsze o tej samej godzinie
  • staraj się wyciszać się tuż przed snem, stosuj medytację, czytaj książki, wypij coś ciepłego, przewietrz pokój
  • nie jedz tłustych posiłków przed snem, nie pal, nie pij alkoholu ani kofeiny

Źródło: wylecz.to, swiadomesnienie.pl, kontrolowanesny.pl.

Posted by Ola

Udostępnij!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry
Translate »