OBIADEK DLA NIEMOWLĄT I DZIECI ZUPKA CUKINIOWO-ZIEMNIACZANA JUŻ PO 4 MIESIĄCU ŻYCIA

Cukinia jest składnikiem bogatym w witaminy A,B,C, K, beta karoten oraz w minerały potas, wapń, magnez i żelazo. Jeśli masz dostęp do młodej cukinii z upraw ekologicznych nie musisz obierać jej ze skórki tylko odciąć końce i wydrążyć środek.

Ziemniaki są bogatym źródłem witamin i minerałów a należą do nich witaminy: A, B2, B2, B3 (niacyna), B4 (cholina), B6, B9 (kwas foliowy), C, beta karoten, E, K oraz minerały : wapń, potas, fosfor, cynk, selen, molibden, krzem, jod, mangan.

SKŁADNIKI

  • 1 młoda cukinia (u mnie z uprawy własnej użyta ze skórką)
  • 2 ziemniaki (u mnie ziemniak czerwony z uprawy własnej)
  • Kilka listków kopru
  • 1 łyżka oleju rzepakowego z pierwszego tłoczenia lub oliwy z oliwek

PRZYGOTOWANIE

Warzywa dokładnie umyj. Ziemniaki jeśli są młode namocz, zeskrob skórkę, pokrój w kostkę. Cukinię umyj, przekrój wzdłuż na pół, wydrąż nasiona i pokrój w kostkę, dodaj gałązki kopru, zalej odfiltrowaną wodą (w takiej ilości by przykryć warzywa) i dodaj oliwę. Gotuj pod przykryciem przez 30 minut (20 minut od zagotowania). Po upływie tego czasu odcedź warzywa, zlej wodę do garnka będzie potrzebna do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Zmiksuj warzywa na odpowiednią konsystencje, odłóż jedną porcję na miseczkę, pozostałą ilość przełóż do wyparzonego słoiczka ( 1,5 cm od brzegu słoika) zakręć i odwróć do góry dnem by wek zassał powietrze. Przechowuj w lodówce przez 3-4 dni.

Udostępnij!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry
Translate »