MIGRENA OBJAWY PRZYCZYNY ZAPOBIEGANIE

Migrena to powtarzający się, przewlekły i narastający ból głowy, który może być odczuwalny w różnym nasileniu od umiarkowanego po bardzo silny. Ból ten często objawia się jednostronnym pulsowaniem w skroni i narasta pod wpływem wysiłku fizycznego. Bólowi towarzyszą światłowstręt, nudności, wymioty, zaburzenia słuchu, zaburzenia widzenia. Migrenowe bóle głowy w znacznym stopniu utrudniają prawidłowe funkcjonowanie, prowadzą do utraty dobrego samopoczucia fizycznego i psychicznego oraz wpływają na pogorszenie jakości życia.

WYRÓŻNIA SIĘ DWA RODZAJE MIGRENY

  • Migrena klasyczna z aurą – migrenie klasycznej poprzedza pojawienie się  15-20 minutowa aura tak zwane zaburzenie widzenia, pogorszenie wzroku.
  • Migrena prosta bez aury –  to ból całej głowy lub jednostronnie pulsujący ból, migrenie towarzyszą nudności, wymioty, światłowstręt.

PRZCZYCZYNY WYSTĘPOWANIA MIGREN

  • Nieprawidłowa dieta, zaburzenie równowagi kwasowo-zasadowej (dieta uboga w owoce, warzywa, dieta ciężkostrawna, bogatotłuszczowa negatywnie wpływają na pracę wątroby obciążając ją).
  • Upośledzony tlenowy metabolizm mitochondrialny w mózgu do którego przyczynia się niedobór magnezu, ryboflawiny, koenzymu Q10, niacyny.
  • Zaburzenia funkcji wątroby, którym towarzyszą podwyższony poziom złego cholesterolu we krwi oraz parametry wątrobowe, bilirubina, ALAT, ASPAT
  • Stres (fizyczny, emocjonalny). Stres przyczynia się do niedoborów magnezu oraz witamin z grupy B, których niedobory są przyczyną występowania migren
  • Nadużywanie leków (sterydy, antydepresanty, leki hormonalne) nadużywanie leków wpływa niekorzystnie na wątrobę osłabiając jej funkcje.

JAKIE CZYNNIKI NASILAJĄ BÓLE GŁOWY

  • Sery (tyramina).
  • Kofeina w nadmiernych ilościach zwiększa niedobory magnezu, wypłukuje witaminy rozpuszczalne w wodzie (B i C)
  • Glutaminian sodu. Dodatki smakowe bogate w glutaminian sodu są przyczyną występowania bólu głowy, osoby spożywające jego nadmiar cierpią na przypadłość chorobową o nazwie „syndrom restauracji chińskiej”, któremu między innymi towarzyszą uporczywe bóle głowy.
  • Dieta bogata w tłuszcze wpływa na wzrost złego poziomu cholesterolu we krwi
  • Niski poziom cukru we krwi (hipoglikemia).

  • Czekolada (fenyloetyloamina).

JAK ZAPOBIEGAĆ NAWRACAJĄCYM BÓLOM MIGRENOWYM GŁOWY

  • Oczyszczanie wątroby. Jeśli cierpisz na powtarzające się bóle głowy koniecznie przeprowadź oczyszczanie wątroby, najprawdopodobniej zaburzona jej funkcja jest przyczyną występowania migren. Więcej o oczyszczaniu wątroby znajdziesz tutaj: https://blessyou.pl/oczyszczanie-watroby-detoks-dlaczego-warto-go-robic/
  • Stosowanie zdrowej diety, bogatej w składniki odżywcze i nieprzetworzone produkty (owoce, warzywa, rośliny strączkowe, produkty pełnoziarniste) przynosi bardzo zadawalające efekty, prawidłowa dieta będzie zapobiegała obciążeniu wątroby.
  • Unikaj nadmiernego spożywania produktów czekoladowych
  • Przyjmuj witaminę C 2-3 razy na dobę w dawce 1000 mg
  • Przyjmuj magnez regularnie zwłaszcza jeśli żyjesz w stresie, prowadzisz aktywny tryb życia lub pijesz kawę.
  • Pij kawę z umiarem, pij ją z gałką muszkatołową lub z kardamonem, kawa w ich połączeniu zapobiega wypłukiwaniu się magnezu z organizmu.
  • Dotleniaj się. Staraj się codziennie wykonywać minimum 30 minutowy ruch na świeżym powietrzu np. szybki marsz lub spacer,  jeśli natomiast pogoda na to nie pozwala wietrz często pomieszczenia, wpuszczając dawkę świeżego powietrza.
  • Napar z Ginko Biloba (Miłorząb Japoński) ma pozytywny wpływ na uelastycznienie naczyń krwionośnych w mózgu, co pozytywnie wpływa na bóle migrenowe. (Ginko Biloba herbata 100 gram około 10 zł). Zaleca się stosowanie 1 łyżki suszu na szklankę wody, herbata wypijana regularnie np. 5 razy w tygodniu i 2 dni przerwy pozwoli usunąć przyczynę nawracających bólów migrenowych. Jeśli zareagujesz bardzo szybko potrafi nie tylko zapobiegać ale także ukoić ból głowy. Miłorząb Japoński dodatkowo ma wpływ na poprawę krążenia krwi, rozszerzenie naczyń krwionośnych, zmniejszenie lepkości krwi, poprawia dopływ tlenu, glukozy do komórek mózgowych i tkanek, poprawia pamięć i koncentracje, zmniejsza szumy w uszach i zawroty głowy, drętwienie i mrowienie kończyn oraz marznięcie stóp i dłoni. Uwaga w związku z działaniem poprawiającym krążenie krwi Ginko Biloba u mężczyzn ma działanie pobudzające funkcje seksualne (działa jak afrodyzjak).
  • Unikaj spożywania alkoholu. Alkohol wypłukuje witaminy rozpuszczalne w wodzie (C i B), których niedobór nasila bóle głowy. Zbyt duże spożycie alkoholu obawia się potwornym bólem głowy następnego dnia, co jest charakterystyczne do wystąpienia tak zwanego kaca. To skutek obciążonej funkcji wątroby i wypłukanie witaminy C oraz witamin B.

JAK POSTĘPOWAĆ W PRZYPADKU MIGRENY

  • Zaleca się jak najszybsze przyjęcie tabletek przeciwbólowych zaraz po wystąpieniu pierwszych objawów migreny. Ból w zaawansowanych stadium jest bardzo trudny do ukojenia.
  • Lepiej zapobiegać aniżeli leczyć. Rozważ oczyszczanie wątroby jeśli często cierpisz na bóle głowy, najprawdopodobniej to tam tkwi problem. Jeśli cierpisz na bóle miesiączkowe podczas okresu lub dodatkowo doskwiera Ci ból głowy podczas lub przed miesiączką to fakt, który potwierdza zanieczyszczenie wątroby. Oczyszczenie wątroby spowoduje, że pozbędziesz się nie tylko bóli głowy ale i bólów brzucha.

  • Pij herbatę wspomagającą pracę wątroby oraz sok z karczocha – wspomagają pracę wątroby

MIKROSKŁADNIKI ODŻYWCZE ZALECANE W MIGRENIE ZWŁASZCZA PROFILAKTYCZNIE

  • Witamina B2 (ryboflawina) – zalecana w dawce 4 x 100 mg / dobę (w połączeniu z magnezem i ryboflawiną)
  • Koenzym Q10  – 150 – 300 mg / dobę (podzielone na 3 x w połączeniu z magnezem i ryboflawiną)
  • Magnez – profilaktycznie 400 – 900 mg (np. 2 x 300 mg / dobę)
  • Kwasy omega 3 – 1000 – 1200 mg / dobę
  • Witamina B6 – 20 – 50 mg / dobę
  • Witamina b12 – 20 – 50 mg / dobę
  • Witamina C 1000 mg / dobę
  • Selen 100- 300 uq

Źródło: „Mikroskładniki Odżywcze” Uwe Ggröber Tuning Metaboliczny – Profilaktyka- Leczenie Słowa wstępne Bruce N. Ames, Abram Hoffer oraz Gerhard Uhlenbruck Redakcja wydania I polskiego Agnieszka Piwowar.

Udostępnij!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry
Translate »