MIĘŚNIAKI MACICY PRZYCZYNY ZAPOBIEGANIE JAK SIĘ ICH POZBYĆ W NATURALNY SPOSÓB

Mięśniaki macicy to łagodne guzy powstałe z tkanki mięśniowej na wewnętrznych lub zewnętrznych ścianach macicy lub na szyjce macicy. Nowotwory niezłośliwe, bo tak się o nich mówi mogą przybierać bardzo różne rozmiary osiągając wielkość od groszku do melona i z reguły nie są to nowotwory złośliwe jednak istnieje niewielkie ryzyko, że przekształcą się w guzy złośliwe. Jeśli mięśniaki są małe zwykle nie dają żadnych objawów natomiast, gdy osiągają większy rozmiar powodują dolegliwości związane z miesiączkowaniem np. przedłużające się krwawienie lub obfite krwawienie ze skrzepami. Mięśniaki najczęściej pojawiają się u kobiet po 35 roku życia do 50, choć bywa i tak, że cierpią na nie bardzo młode kobiety przed okresem dojrzewania na skutek zaburzeń hormonalnych, na powstawanie mięśniaków najczęściej narażone są kobiety, które jeszcze nie rodziły lub te, u których notowano niepowodzenia położnicze.

OBJAWY

  • obfite miesiączki często ze skrzepami
  • przedłużające się miesiączki
  • ból podczas współżycia seksualnego
  • upławy
  • częste oddawanie moczu
  • zaparcia
  • niedokrwistość, anemia spowodowana silnymi miesiączkami
  • bóle brzucha spowodowane uciskiem na jelito lub pęcherz
  • niepłodność – problem z zagnieżdżeniem się zarodka
  • nadmierne przemęczenie

PRZYCZYNY

  • Główną przyczyną powstawania mięśniaków macicy jest nadmiar estrogenów w stosunku do progesteronu dlatego przyjmowanie tabletek antykoncepcyjnych (zawierają estrogeny) może zwiększać ryzyko pojawiania się mięśniaków macicy.
  • Nadmiar kortyzolu – czyli hormonu stresu.
  • U kobiet, u których występują mięśniaki występuje również podwyższony poziom homocysteiny, która zwiększa ryzyko wystąpienia zawału serca, niedobór witamin z grupy B i kwasu foliowego skutkują wzrostem poziomu homocysteiny
  • Nieprawidłowa dieta bogata w tłuszcze nasycone, wysoko przetworzone węglowodany, białą mąkę, cukier – zwiększa poziom estrogenów, na które wrażliwa jest macica.

JAK ZAPOBIEGAĆ I JAK POSTĘPOWAĆ W PRZYPADKU MIĘŚNIAKÓW

  • Jeśli jesteś po 35 roku życia zaprzestań przyjmowania leków antykoncepcyjnych zawierają estrogeny.
  • Zjadaj wodorosty morskie (np. nori, kelp, kombu), wodorosty dostępne są w postaci proszku lub w tabletkach,  pomagają powstrzymać wzrost guzów łagodnych takich, jak mięśniaki. Wodorosty są źródłem jodu, jod między innymi wspomaga pracę gruczołów płciowych, jego niedobór przyczynia się do rozrostu błony śluzowej macicy, problemów z regularnym miesiączkowaniem.
  • Uzupełniaj dietę w błonnik, który będzie wspomagał usuwanie starych hormonów znajdziesz go w owocach, warzywach, w pełnym ziarnie, w nasionach roślin strączkowych i w siemieniu lnianym.
  • Uzupełniaj dietę w niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (omega 3), które mają działanie przeciwzapalne i odgrywają istotną rolę w zapewnieniu równowagi hormonalnej. Bogatym źródłem dobrych tłuszczy są (tłuste ryby, siemię lniane, pestki dyni, nasiona słonecznika oraz oleje z tych nasion).
  • Jeśli masz obfite krwawienia miesiączkowe pij herbatę z pokrzywy by uzupełnić minerały.
  • Unikaj kawy, herbaty, czekolady, glutenu, cukru oraz nieekologicznego nabiału i jajek – mogą mieć działanie estrogeniczne.
  • Jeśli cierpisz na bóle głowy podczas miesiączki dbaj o utrzymanie prawidłowego stężenia cukru we krwi – unikaj cukru rafinowanego, alkoholu, kofeiny i węglowodanów. Jedz regularnie posiłki w małych porcjach, nie przejadaj się.
  • Dotleniaj narządy wewnętrzne – duża część społeczeństwa ma problem z prawidłowym oddychaniem, pod wpływem stresu oddychamy płytko, chaotycznie, niejednostajnie, często wstrzymujemy oddech. Prawidłowe oddychanie można zaobserwować u dzieci, już od pierwszych chwil po narodzinach obserwuje się jak brzuszki malucha unoszą się przy nabieraniu powietrza i opadają przy jego wypuszczaniu. Ten naturalny odruch towarzyszy maluchom przez dzieciństwo, u niektórych osób z czasem głównie u kobiet zostaje zatracony w dorosłym wieku. Głównie osoby nerwowe oddychają wyłącznie klatką piersiową, u tych osób obserwuje się podczas oddychania wyłącznie ruch klatki piersiowej. Nie bez powodu podczas porodu położna każe oddychać rodzącej głęboko do brzucha by nie zabrakło tlenu rodzącemu się dziecku. Mężczyźni najmniej miewają z tym problem podczas oddechu można u nich zauważyć podobnie jak u dzieci ruszający się brzuch przy oddychaniu, u kobiet często wyłącznie obserwuje się ruch klatki piersiowej. Sprawdź czy dobrze oddychasz i czy podczas nabierania powietrza widzisz unoszący się brzuch ku górze?. Jeśli Twój brzuch nie unosi się podczas oddechu to znak, że twoje organy wewnętrzne nie są odpowiednio dotlenione dlatego koniecznie naucz się prawidłowo oddychać i wykonuj codziennie ćwiczenia oddechowe. A jak prawidłowe ćwiczyć oddechy? Usiądź wygodnie na krześle lub na kanapie, oprzyj plecy i skup się nad wykonywanym wdechem. Podczas wdychania powietrza najpierw powinien wypełnić się do pełna brzuch, następnie klatka piersiowa, po czym należy wstrzymać oddech na 2-3 sekundy i długo powili wypuszczać powietrze w kolejności najpierw powietrze powinno być wypuszczone z klatki piersiowej, a następnie z brzucha, który powinien maksymalnie się schować (wciągnąć). Możesz położyć obie dłonie na brzuchu i obserwować ich ruch. Oddychanie to niby taka prosta czynność a jednak wielu z nas miewa nim problem i duża część osób nie radzi sobie przy pierwszych podejściach do ćwiczeń i nie daje rady napełnić brzucha powietrzem – to nie do pomyślenia. Jeśli masz stresujący tryb życia lub jeśli spędzasz dużo czasu w pozycji siedzącej w biurze wykonuj codziennie ćwiczenia na świeżym powietrzu, szybkie marsze podczas których kontroluj wdechy i wydechy, dodatkowo poćwicz kilka, kilkanaście oddechów. Dotlenione organy wewnętrzne oraz mózg i serce o wiele sprawniej funkcjonują, tlen zapobiega wielu chorobom a dotleniony organizm długo zachowuje młodość, witalność i zdrowie.
  • Popraw krążenie krwi w części brzucha:

1. szczotkuj przynajmniej raz dziennie okolice brzucha ruchem okrężnym według wskazówek zegara. Wykonaj od razu taki masaż na całe ciało począwszy od stóp w kierunku serca. Taki masaż poprawia krążenie krwi, wspomaga produkcję kolagenu, ujędrnia skórę, wspomaga usuwanie obumarłych komórek skóry i usuwanie toksyn. Do masażu stosuje się szczotkę z naturalnego włosia dzika (przeznaczona do masażu na sucho), dostępne są również szczotki przeznaczone do masażu na mokro podczas kąpieli.

2. wykonuj masaż naprzemiennie ciepłym i zimnym natryskiem wody podczas kąpieli.

3. współżyj regularnie np. 2-3 razy w tygodniu – regularne współżycie ma dobroczynny wpływ na zdrowie, poprawia krążenie krwi, dotlenienie organizmu. Podczas współżycia wzmocnieniu ulegają mięśnie dna miednicy, które nie tylko odpowiadają za podtrzymywanie narządów wewnętrznych, pęcherza moczowego przez co problem nietrzymania moczu nas nie dotyczy ale również odpowiadają za stabilizację kręgosłupa i za udane pożycie seksualne. Aby bardziej zaangażować mięśnie dna miednicy podczas stosunku unieś miednicę ku górze lub podłóż pod pośladki poduszkę. Ponadto ćwicz mięśnie dna miednicy, przykładowe ćwiczenia znajdziesz na filmiku poniżej.

4wykonuj regularne ćwiczenia włączając ćwiczenia mięśni dna miednicy. Bardzo łatwo można sprawdzić czy mięśnie dna miednicy są osłabione, wystarczy stanąć bokiem przed lustrem w bieliźnie, rozstawić nogi na wysokość bioder, rozluźnić się i sprawdzić jak układa się nasz brzuch (dotyczy również mężczyzn). Jeśli brzuch zwisa ku dołowi (ma charakterystyczny fałd podwijający się w dół) to znaczy, że mięśnie są osłabione i najprawdopodobniej niebawem pojawi się u Ciebie problem nietrzymania moczu lub już cierpisz na wysiłkowe nietrzymanie moczu (podczas kichania czy podnoszenia ciężarów). Wówczas takie czynności, jak podnoszenie, bieganie, skakanie na trampolinie będą powodowały u Ciebie dyskomfort i uczucie jakby pęcherz miał zaraz wypaść lub będziesz miewać odczucia ciągłego parcia na pęcherz. Objawy te miną jeśli wzmocnisz mięśnie odpowiednimi ćwiczeniami a brzuch uniesie się ku górze. Prawidłowy układ brzucha powinien być zadarty ku górze i nie mają tu uzasadnienia wymówki kobiet po porodzie, które sobie tłumaczą, że tak im już będzie brzuszek (fałdek) zwisał po ciąży bo to jest normalne. Mięśnie dna miednicy ulegają osłabieniu przede wszystkim po ciąży na skutek dużego obciążenia na mięśnie brzucha i dna miednicy jaki musiały podtrzymywać przez okres ciąży, problem ten dotyka również mężczyzn z „mięśniem piwnym” i wielu ludzi z tak zwanym pszenicznym brzuchem, u których stwierdza się brak aktywności fizycznej, siedzący tryb życia, otyłość brzuszną, małą częstotliwość kontaktów seksualnych wszystkie te czynniki wpływają na to, że problem ten nas dotyka. I nie jest prawdą, że termin nietrzymania moczu przypisany jest wyłącznie kobietom po porodach, czy po menopauzie, coraz częściej osłabione mięśnie dna miednicy objawiają się również u dwudziestolatków. Dlatego po około 6 tygodniach po porodzie kobieta powinna wrócić do delikatnych ćwiczeń tych partii mięśni by jak najszybciej wrócić do formy, brzuch będzie płaski, zadarty ku górze a problem nietrzymania moczu zniknie.

NATURALNE PREPARATY UZUPEŁNIAJĄCE

  • Z pomocą przyjdzie niepokalanek – przyjmuj go codziennie rano, zapewni Ci równowagę pomiędzy estrogenami a progesteronem. Niepokalanek wspiera regulację układu hormonalnego, łagodzi objawy napięcia przedmiesiączkowego (PMS) i towarzyszące mu takie objawy jak: bolesność piersi, brzucha, nerwowość, wahania nastroju, rozdrażnienie czy problem z zatrzymaniem wody w organizmie, wskazany jest również przy endometriozie, niepłodności, klimakterium, pomocny jest również w objawach nadmiaru prolaktyny.
  • Magnez oraz wapń – pierwiastki te mają ogromne znaczenie dla zachowania żeńskich hormonów płciowych (niezbędna im do wchłaniania jest również witamina D).

  • Witamina E – poprawia krążenie krwi jest nazywana witaminą młodości i płodności odpowiada za utrzymanie równowagi hormonalnej.
  • Witamina A – nie tylko jest niezbędna do wchłaniania witaminy D ale ma właściwości antynowotworowe, odpowiada za hamowanie promotorów guza nowotworowego i zapobiega transformacji nowotworowej, dlatego szczególnie warto zadbać by nie zabrakło jej w diecie szczególnie jeśli stwierdzono u Ciebie mięśniaki macicy, które z czasem mogą zezłośliwieć. Więcej o witaminie A znajdziesz tutaj: https://blessyou.pl/witamina-a-wlascwosci-zdrowotne-zrodla-wystepowania/
  • Witamina B6 – na jej niedobór szczególnie cierpią osoby, które miewają bóle głowy oraz migreny, to dość częsty objaw u kobiet podczas miesiączki.
  • Kompleks witamin z grupy B wraz z kwasem foliowym są równie ważne ponieważ wspomagają wchłanianie minerałów oraz innych ważnych witamin. Na niedobory witamin z grupy B cierpią szczególnie osoby poddawane stresom, uprawiające sporty, pijące kawę, alkohol, na niedobory witamin z grupy B cierpimy również w przypadku upałów.

  • Jod – jest niezbędny dla utrzymania równowagi estrogenowo-progesteronowej
  • Jeśli masz zdiagnozowane mięśniaki macicy przeprowadź oczyszczanie macicy nalewką na bazie wina czerwonego przepis znajdziesz poniżej.
  • Stosuj maturalny progesteron w kremie (bioidentyczny) – stymuluje organizm kobiety do wytwarzania własnego progesteronu- jest naturalny, bezpieczny i bardzo skuteczny w wielu dolegliwościach kobiecych nie tylko w przypadku mięśniaków macicy ale również w napięciu przedmiesiączkowym, osteoporozie, endometriozie, cystach, torbielach jajników oraz wielu innych dolegliwościach. Wystarczy wetrzeć od 1/8 do około 1 łyżeczki kremu w okolice (brzucha, wewnętrznych stron ud, klatki piersiowej, szyi, wewnętrznej stronie przedramion, dłoni), smarować należy każdego dnia rano i wieczorem w inne miejsce jednego dnia (np. rano w okolice brzucha, wieczorem w okolice ud) na oczyszczoną skórę, która nie była smarowana balsamem ponieważ utrudni to wchłanianie. Najlepsze efekty uzyskuje się stosując krem w dawce podzielonej 2 x dziennie rano oraz przed położeniem się spać – pozwoli to utrzymać stały poziom progesteronu. Po 2-3 miesiącach dawkę należy zmniejszyć, ponieważ organizm będzie sam stymulował wydzielanie progesteronu. Stosowanie u kobiet miesiączkujących przy cyklach 28 dniowych zaleca się stosowanie naturalnego progesteronu od 15 dnia cyklu do 26 dnia, kobiety, które mają dłuższe lub krótsze cykle miesiączkowe powinny zacząć stosowanie kremu na 14 dni przed planowaną miesiączką i zaprzestać jego stosowania za 2 dni przed miesiączką (np. przy 30 dniowych cyklach od 17 dc do 28 dc, przy 26 dniowych cyklach od 13 dc do 24 dc itd.). U kobiet niemiesiączkujących zaleca się stosowanie kremu przez 2-3 tygodnie w miesiącu np. od 1 do 14 lub do 21 dnia kalendarzowego, następnie należy zrobić przerwę w stosowaniu kremu aż do pierwszego dnia kolejnego miesiąca. Oczywiście można zastosować progesteron w postaci tabletek doustnych, dopochwowych, pod język (dostępne na receptę).
  • Stosuj okłady z oleju rycynowego – okłady pomagają w wielu dolegliwościach między innymi pomagają w wysuszeniu i rozpuszczeniu torbieli, mięśniaków, guzów i innych narośli oraz nagromadzonych toksyn, wystarczy zwilżyć bawełniany mały ręcznik lub flanelę olejem rycynowym, położyć go na podbrzuszu na niego połozyć termofor i jeszcze jeden ręcznik  i trzymać przez 60-90 minut 3 x w tygodniu (w przypadku mniejszych objawów, a w przypadku większych dolegliwości okłady należy stosować codziennie za wyjątkiem dni, w których występuje krwawienie. Po zabiegu skórę należy dokładnie oczyścić, ponieważ znajdują się na niej toksyny.

 NALEWKA OCZYSZCZAJĄCA WSPOMAGAJĄCA W MIĘŚNIAKACH MACICY

Aby oczyścić macicę z mięśniaków przygotuj nalewkę na bazie dobrej jakości wina czerwonego gronowego, które zawiera małą ilość siarczanów.

SKŁADNIKI

  • 0,7 l czerwonego wina gronowego
  • 0,5 l miodu płynnego
  • 0,5 l soku z aloesu bez miąższu

PRZYGOTOWANIE

Wszystkie składniki dokładnie wymieszaj w szklanym słoju, zamknij szczelnie i odstaw w chłodne ciemne miejsce na około 7 dni. Po upływie tygodnia stosuj 30 ml na około 40 minut przed każdym posiłkiem do wykończenia nalewki.

Źródło: Encyklopedia żywienia przewodnik po zdrowym życiu Gillian McKeith, www.natualnyprogesteron.com, www.womensmatters.pl

Udostępnij!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry
Translate »