LUNCH BOX PRZYKŁADOWE ŚNIADANIE DO PRACY LUB SZKOŁY KUSKUS Z OWOCAMI I BAKALIAMI

Śniadanie to najważniejszy posiłek dzienny. Po nocnym odpoczynku organizm by móc prawidłowo funkcjonować potrzebuje pożywienia do wykonywania podstawowych czynności, potrzebuje pokarmu dla mózgu i mięśni dlatego powinniśmy go zjadać maksymalnie do jednej godziny po przebudzeniu. Często brak czasu zmusza nas do omijania pierwszego śniadania i przeciągania czasu zjadania pierwszego posiłku, który często łączy się z drugim śniadaniem czasami z obiadem a nawet ekstremalnie u niektórych osób z kolacją. To absolutnie skrajnie nieodpowiedzialne, to droga do choroby wrzodowej żołądka i dwunastnicy, bulimii czy nawet anoreksji, bo to, że nie jedząc przytyjesz to jest akurat najmniejszy problem. Głodzenie się sprzyja odkładaniu się zbędnych kilogramów, organizmu nie oszukasz, jeśli on wie, że na kolejny posiłek będzie musiał poczekać kilka czy kilkanaście godzin wówczas spowalnia metabolizm odkładając zapasy z dostarczonego posiłku na „suche czasy”. Konsekwencją głodzenia się do godzin południowych czy wieczornych jest odkładanie tkanki tłuszczowej i prawdą jest twierdzenie „ja prawie nic nie jem i nie mogę schudnąć”. Zaczynaj dzień od szklanki ciepłej wody z cytryną oczyścisz jelita z zalegających resztek pokarmowych i przygotujesz żołądek do pierwszego posiłku. Często nawyki głodzenia się rano powodują, że jesteś w stanie powiedzieć „ja rano nic nie przełknę”,”nic nie mogę ruszyć do jedzenia”, „mam odruch wymiotny, muli mnie jak tylko pomyślę o jedzeniu”. Jeśli tak jest no, to masz problem, zobacz do jakiego stanu się doprowadziłeś. Częste popełniane błędy to zapijanie głodu np. kawą z mlekiem zamiast śniadania, czasem nawet z cukrem potrafi oszukać żołądek na jakiś czas, a gdy zgłodniejesz sięgasz po kolejną kawę. Śniadanie najlepiej rozpoczynać od szklanki ciepłej wody z cytryną na 20 minut przed posiłkiem, następnie zjeść posiłek. Jeśli zmieniasz nawyki i nie potrafisz rano zjeść zacznij od małych porcji i sukcesywnie zwiększaj je, jedz tylko to, co lubisz nie zmuszaj się np. do jedzenia płatków tylko dlatego, że są zdrowe – skoro Ci nie smakują znaczy, że nie są dla Ciebie. Ja np. nie przepadam za płatkami owsianymi a tych kukurydzianych wysoko przetworzonych też nie jadam (tych przetworzonych nie zamierzam również dawać dzieciom). Wymyśliłam sobie kasze na śniadanie, są pyszne na słodko, zarówno na słono, można je jadać w wielu odsłonach. Są bardzo sycące, zdrowe, naturalne, łatwe w przyrządzeniu, nadają uczucie szczęśliwego brzucha to idealny zamiennik jeśli zależy Ci na pożywieniu bezglutenowym lub jeśli jesteś na diecie.

Mój przepis skomponowałam pod siebie, łatwo, szybko, zdrowo i bezglutenowo. Podstawą może być kasza kuskus, jaglana lub każda inna a dodawane owoce, nasiona i orzechy mogą być każdego dnia inne. Jest to przepis uwielbiany przez dzieci, zawiera naturalną słodycz i dostarcza wielu składników odżywczych. W kategorii przykładowe lunch boxy chciałabym pokazać Ci wiele pomysłów na śniadania nie tylko do pracy ale i szkoły, zarówno te glutenowe, jak i bezglutenowe, przez wszystkim zdrowe i nie monotonne. Dieta monotonna jest jedną z najmniej zdrowych diet, jedzenie nawet zdrowego posiłku monotonnie w kółko odbija się negatywnie na zdrowiu, prowadzi do niedoborów pozostałych składników odżywczych ale także może spowodować,że na dany produkt organizm może zareagować nietolerancją. Może okazać się tak, że jednego dnia to, co jadłeś przez całe życie nagle od dzisiaj wywołuje u Ciebie reakcję alergiczną, to częsty błąd żywieniowy, który prowadzi do alergii pokarmowych, nietolerancji.

KASZA KUSKUS

  • Bogate źródło witamin – B1, B2, B3, B5, B6, B9, E, K1
  • Bogate źródło minerałów – wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, cynk, selen, miedź, mangan.
  • Zawiera kwasy tłuszczowe omega 6

MIGDAŁY

  • Bogate źródło witamin: A, B1, B2, B3, B5, B6, B9, E
  • Bogate źródło minerałów : wapń, potas, magnez, żelazo, fosfor, cynk, miedź, mangan.
  • Zawiera fitosterole, kwasy tłuszczowe omega 6, śladowo omega 3.

SIEMIĘ LNIANE

  • Bogate źródło witamin: B1, B2, B3, B5, B6, B9, K1, E
  • Bogate źródło minerałów: wapń, magnez, żelazo, fosfor, potas, sód, cynk, miedź, mangan, selen
  • Zawiera kwasy tłuszczowej omega 3, 6, kwasy tłuszczowe nasycone.

RODZYNKI

  • Bogate źródło witamin: B1, B2, B3, B6, B9, C, E, K
  • Bogate źródło minerałów: wapń, magnez, żelazo, fosfor, potas, sód, cynk

PESTKI DYNI

  • Bogate źródło witamin: A, E,B1, B2, B3, B6, B9, K
  • Bogate źródło minerałów: wapń, magnez, żelazo, potas, sód, cynk, fosfor

PESTKI SŁONECZNIKA

  • Bogate źródło witamin: A, B1, B2, B3, B6, B9, E, K, C,
  • Bogate źródło minerałów: wapń, magnez, żelazo, fosfor, potas, sód, cynk, miedź, mangan, selen.
  • Zawiera kwasy omega 3, 6, kwasy tłuszczowe nasycone, fitosterole

SKŁADNIKI NA LUNCH BOX

  • Kasza kuskus
  • Wybrane owoce
  • Pestki słonecznika
  • Siemię lniane
  • Rodzynki
  • Pestki słonecznika
  • Płatki migdałów

PRZYGOTOWANIE PUDEŁKA ŚNIADANIOWEGO

Odpowiednią ilość kaszy kuskus przygotuj według przepisu wskazanego na opakowaniu, zalej gorącą wodą (1 cm ponad zawartość kaszy), przykryj odczekaj około 10 minut. Pokrój wybrane owoce, dodaj po 1 łyżce wybranych orzechów, migdałów, pestek, jeśli lubisz słodycz dodaj rodzynki i gotowe. Dla urozmaicenia zmieniaj owoce, orzechy, nasiona, kasze (kasze przygotowuj według przepisu na opakowaniu).

Smacznego!

Udostępnij!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry
Translate »