JAK POZBYĆ SIĘ ZBĘDNYCH KILOGRAMÓW

CZYNNIKI SPRZYJAJĄCE TYCIU

  • Niedoczynność tarczycy. Niedoczynność tarczycy to niedostateczna ilość wytwarzanych przez organizm hormonów tarczycy : Kalcytoniny, Trójjodotyrniny (T3), Tyroksyny (T4). Hormony tarczycy regulują tempo przemiany materii (spalanie kalorii) dlatego ich niedobór odpowiedzialny jest za zwiększenie masy ciała. Więcej o niedoczynności tarczycy znajdziesz tutaj: http://blessyou.pl/?p=827
  • Niedobór jodu jest przyczyną tycia a zarazem niedoczynności tarczycy.
  • Głodzenie się. Im rzadziej jesz tym bardziej tyjesz. Podczas głodówek Twój metabolizm spowalnia przemianę materii.
  • Nieprawidłowa praca wątroby. Niedobór witaminy B4 (choliny) oraz witaminy C zaburza prawidłową funkcję wątroby, która obciążona nie radzi sobie z usuwaniem tłuszczu (blaszek cholesterolowych) co sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej i złego cholesterolu.
  • Niedobór potasu skutkuje zatrzymaniem się wody w organizmie. Potas odpowiada za prawidłową regulacje gospodarki wodnej organizmu. Nieprawidłowa dieta uboga w potas sprzyja odkładaniu się wody w okolicach nóg (kostek), czasami w okolicach twarzy i brzucha (tkanka podskórna).

  • Nadmiar soli kuchennej jodowanej lub nie. Sól kuchenna zatrzymuje wodę w organizmie zrezygnuj z niej całkowicie, uważaj na pożywienia typu fast food, które zawierają duże jej ilości, unikaj stołowania się w restauracjach nie masz pewności czy nie stosują zwykłej, taniej soli kuchennej oraz uważaj na produkty gotowe garmażeryjne. Zamień zwykłą sól na sól morską lub himalajską obie bogate są minerały takie jak: jod, wapń, magnez, cynk, żelazo, mangan, potas, miedź, brom, selen, chrom. Stosuj obie naprzemiennie. To, że są zdrowsze nie znaczy, że należy ich nadużywać, stosuj je z umiarem mimo zdrowych minerałów zawierają również duże ilości sodu.
  • Nieprawidłowa funkcja nadnerczy. Do nieprawidłowej funkcji nadnerczy dochodzi na skutek nieprawidłowej diety bogatej w cukier wówczas nadnercza produkują wysoki poziomu kortyzolu co w konsekwencji prowadzi do cukrzycy typu II, osteoporozy, nadciśnienia tętniczego a nawet zaniku mięśni. Nieprawidłowa dieta przyczynia się do niedoboru wapnia w organizmie oraz niezbędnych mu do wchłaniania witamin i minerałów a należą do nich: witamina D3, K2MK7, wapń, cynk, witamina A oraz witaminy z grupy B. Typowym objawem nieprawidłowej funkcji nadnerczy jest otyłość brzuszna nazywana potocznie brzuchem piwnym, brzuchem pszenicznym.
  • Dieta bogata w tłuszcze trans. Często nie zdajemy sobie sprawy, że je spożywamy. Tłuszcze trans to nie tylko ociekające tłuszczem pączki, frytki, hamburgery ale także, gotowe ciasta i ciastka pieczone na margarynach, niewinne praliny, batoniki, czekolada mleczna, masło 82%, bita śmietana kremówka, pasztety, kiełbasy, mięso wieprzowe i inne wyroby mięsne.
  • Niedobór błonnika. Błonnik przyczynia się do oczyszczania układu pokarmowego. Błonnik to węglowodany złożone pochodzenia roślinnego, które nie są trawione i wchłaniane przez układ trawienny człowieka, wchłania wodę, tłuszcze zawarte w jelitach (redukując poziom cholesterolu) przez co zwiększa swoją objętość, zapobiega uczuciu głodu, poprawia perystatykę jelit. Błonnik utrzymuje poziom glukozy we krwi na stałym poziomie nie doprowadzając co wahań cukru we krwi a tym samym zapobiega napadom głodu. Poprawia trawienie, reguluje wypróżnianie.
  • Nieprawidłowe wytwarzanie insuliny. Zła dieta bogata w cukry i tłuszcze przyczynia się do niedoborów minerałów i witamin niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania trzustki i wydzielania przez nią insuliny tym samym przyczynia się do zachorowania na cukrzycę typu II. Im więcej cukru i tłuszczy w diecie tym organizm wykazuje większe zapotrzebowanie na wapń, magnez, potas, cynk, witaminę A oraz niezbędne im do wchłaniania witaminy D3, K2MK7.

CZYNNIKI SPRZYJAJĄCE UTRACIE WAGI

Jod z alg 250 tabl. cena około 30 zł, Spirulina 150 tabl. cena około 15 z
  • Jod z alg, algi. Przyczyniają się do prawidłowego funkcjonowania tarczycy (zapobiega niedoczynności tarczycy) oraz prawidłowej przemianie materii.

  • Selen. Jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania tarczycy, zapobiega przyrostowi masy ciała w związku z dysfunkcją tarczycy. Bogate źródła selenu to czosnek, orzechy i pestki (orzechy brazylijskie, pestki dyni, orzechy nerkowca, orzechy włoskie). Dzienna dawka na selen to np. 2 orzechy brazylijskie dziennie lub 1 zamknięta garść pestek dyni to nie tylko dobowa dawka selenu ale również cynku. Zjadaj z umiarem tę grupę produktów z uwagi, że są bardzo kaloryczne.
  • Jedz częściej w mniejszych porcjach. Częste dostarczanie (zdrowych) posiłków przyspiesza przemianę materii, zapobiega magazynowaniu na zapas w postaci tkanki tłuszczowej.
  • Więcej błonnika pokarmowego w diecie. Produkty bogate w błonnik to: owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste (płatki owsiane, ryż brązowy, dzik, żyto, jęczmień, proso, kasza gryczana, amarantus, komosa ryżowa), orzechy, nasiona, pestki lepsze wchłanianie uzyskujemy prażąc chwilę na suchej patelni, dostarczać je np. w postaci zmielonej lub moczyć w wodzie na noc całe lub zmielone. Wodorosty morskie to kolejna grupa substancji bogatych w błonnik inna grupą produktów bogatych w błonnik są kiełki roślin strączkowych oraz ziaren zbóż.

  • Imbir przyczynia się do poprawy przemiany materii. Możesz dodawać go to potraw lub, koktajli.
  • Witaminy z grupy B. U osób z niedoborem witamin z grupy B wykazuje się przyrosty masy ciała i problem z tyciem. Witaminy z grupy B są niezbędne do trawienia węglowodanów, białek oraz do usuwania tłuszczu z wątroby.
  • Herbata z pokrzywy wpływa na poprawę metabolizmu oraz wyzbycie się nadmiaru wody z organizmu.
  • Napar z mniszka lekarskiego podobnie jak herbata z pokrzywy zapobiega zatrzymaniu wody w organizmie, wspomaga odchudzanie.
  • Koenzym Q10 pobudza metabolizm, wspomaga odchudzanie.
L-Carnitine 120 tabl. cena około 30 zł
  • L-Karnityna to aminokwas, który odgrywa bardzo ważną rolę w procesie przemiany energii. Energia ta pobierana jest właśnie z kwasów tłuszczowych i jest niezbędna do transportowania jej do wszystkich komórek naszego ciała w tym serca. Uczestniczy w procesie przemiany węglowodanów. Wspomaga obniżanie tkanki tłuszczowej a tym samym cholesterolu, zapobiega przedwczesnemu zmęczeniu. Redukuje stłuszczenie wątroby, wspomaga pracę serca i poprawia jego wydolność, obniża ciśnienie krwi. Może przyczyniać się do zmniejszenia insulinooporności dlatego świetnie sprawdza się u pacjentów otyłych, chorych na cukrzyce. To właśnie wysoki jej poziom w organizmie przyczynia się do redukcji tkanki tłuszczowej oraz powstawania nowej. Zaleca się przyjmowanie w dawce 1000 mg jednorazowo lub w kilku dawkach. Najlepszy efekt otrzymuje się stosując 20-30 minut przed wysiłkiem fizycznym, wtedy redukcja tkanki tłuszczowej jest najbardziej efektywna a mięśnie i serce bardziej wydolne i gotowe do wysiłku fizycznego.

  • Zjadaj 2 jabłka codziennie, są niskokaloryczne, zawierają kwercetynę, która zapobiega odkładaniu się złego cholesterolu. Zjadaj pestki z 1 jabłka codziennie w swej zawartości znajdziesz dzienną dawkę potasu, którego niedobór min. przyczynia się do odkładania wody w organizmie.
  • Postaraj się wygospodarować czas na aktywność fizyczną 3-4 x w tygodniu. Wybierz rodzaj wysiłku jaki Tobie odpowiada. Jeśli masz małe dzieci ćwicz w domu np. na rowerku stacjonarnym lub spinningowym. Możesz też wykonywać ćwiczenia na dywanie lub na macie. Na YouTube jest wiele filmików zajęć z instruktorem (np. joga, pilates, trening spalanie, zajęcia na piłce lub inne ćwiczenia nastawione na poszczególne partie ciała). Wypróbuj, który rodzaj treningu Tobie odpowiada, nie musisz wychodzić na siłownie jeśli nie chcesz lub nie możesz.
  • Dieta niskotłuszczowa np. dr Ornisha. Więcej o diecie niskotłuszczowej znajdziesz tutaj: http://blessyou.pl/?p=228

Spirulina dostępna jest również w postaci proszku, można ją dodawać do potraw lub rozrabiać z wodą i pić. Jeśli jesteś wrażliwa na zapachy odradzam. Ma specyficzny, odpychający zapach glonów i ryb, na dłuższą metę nie nadaje się do stosowania ze względu na jej zapach i smak.

Udostępnij!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry
Translate »