JAK DBAĆ O PIERSI

Biust jest symbolem kobiecości, a zarazem jednym z najdelikatniejszych części ciała kobiety, gdyż nie posiada mięśni, przez co piersi nie mogą zachować na długo młodzieńczej sprężystości i pięknego kształtu. Choć ich kształt oraz wielkość zależy tak na prawdę od genów, możesz zrobić wiele, by wyglądały na piękniejsze i jędrniejsze jak najdłużej. Warto zwrócić szczególną uwagę na okolice brodawki i otoczki, gdyż tam skóra zawiera mniej kolagenu niż w innych częściach ciała. Największy wpływ na wygląd naszych piersi mają wpływ zmiany hormonalne podczas cyklu miesiączkowego, ciąży i menopauzy, diety odchudzające, opalanie oraz procesy starzenia się.

CODZIENNA PIELĘGNACJA

  • masaż – stosowany systematycznie już po miesiącu ujędrni piersi. Masuj piersi codziennie przez około 5 minut.
  • peeling – przynajmniej raz w tygodniu dokładnie złuszcz naskórek na piersiach, dzięki czemu wniknięcie aktywnych substancji z kremu czy balsamu zostanie ułatwione.
  • preparaty do pielęgnacji biustu – używaj produktów które mają zwykle lekką, żelową konsystencję i szybko się wchłaniają. Powinny one zawierać wyciągi roślinne, np. z alg, skrzypu albo bluszczu, witaminy, głównie prowitaminę B5 oraz mikroelementy, np. magnez, miedź, cynk. Raz w tygodniu posmaruj piersi grubą warstwą kremu pielęgnacyjnego lub gęstego balsamu. Stosuj na biust również maseczki, które wygładzą i zregenerują skórę na biuście.
  • dieta – o piersi należy zadać również od środka, dzięki diecie opóźnisz starzenie się skóry oraz zapobiegniesz najgroźniejszej chorobie piersi – rakowi
  • ćwiczenia – nasz biust podtrzymywany jest przez mięśnie klatki piersiowej, ramion i grzbietu, a regularne ćwiczenia tych partii ciała pomoże wymodelować i wyeksponować biust
  • odpowiednia bielizna – jest to bardzo istotna rzecz wpływającą na wygląd i stan naszych piersi, czyli odpowiednio dobrany stanik. Powinien on być idealnie dopasowany do kształtu biustu, nie może uwierać i krępować ruchów oraz być zbyt luźny. Warto również wymieniać co jakiś czas nasze biustonosze, gdyż zużywają się na skutek noszenia i prania. Kobiety z większymi piersiami powinny nosić stanik z zabudowanymi miseczkami i grubymi ramiączkami, dzięki czemu w pełni zabezpieczą biust podczas ruchu. Kobiety o mniejszych piersiach powinny nosić stanik o wciętych miseczkach, który uwydatni kształty.
  • pielęgnacja piersi po karmieniu – więcej na ten temat przeczytasz w tym wpisie https://blessyou.pl/jak-zadbac-o-piersi-po-karmieniu-jak-miec-piekny-biust-bez-skalpela/

ĆWICZENIA NA PIERSI

  • pompki – aby wykonać te ćwiczenie połóż się na plecach, rozstaw nogi szeroko i ugnij je w kolanach. Weź do rąk butelki z wodą, rozłóż ręce na boki, unieś i skrzyżuj nad biustem, następnie napnij mięśnie klatki piersiowej, wolno licząc do pięciu, po czym połóż ręce na podłodze i rozluźnij mięśnie. Wykonaj 3 serie po 12 powtórzeń.
  • motylki – leżąc na plecach, rozstaw nogi szeroko i ugnij je w kolanach. Weź do rąk butelki z wodą, rozłóż ręce na boki, następnie unieś i skrzyżuj nad biustem, napnij mięśnie klatki piersiowej i wolno policz do pięciu. Po tym połóż ręce na podłodze i rozluźnij mięśnie. Tą serię wykonaj 3 razy po 12 powtórzeń.
  • ściskanie piłki – aby wykonać to ćwiczenie usiądź po turecku i chwyć piłkę w obie ręce. Podnieś ją na wysokość klatki piersiowej, tak by łokcie i dłonie były na jednej wysokości i ściśnij piłkę z całej siły, po czym odpocznij. Wykonaj 3 serie po 30 powtórzeń

DIETA DLA PIERSI

  • raz dziennie należy pić szklankę mleka sojowego lub jeść 120 g sera tofu
  • w diecie nie może zabraknąć ryb bogatych w kwasy omega-3, które ochronią zarówno nasze piersi jak i cały organizm przed nowotworami. Ryby jedz przynajmniej 3 razy w tygodni
  • spożywaj błonnik, który ma podobne działanie do ryb
  • jedz dużo warzyw i owoców, a zwłaszcza cytrusów, gdyż zawierają one limonen, czyli składnik hamujący rozwój guzów gruczołu mlecznego
  • dobrze na opóźnienie starzenia się piersi dobrze wpływają ciemne winogrona oraz ich sok, owoce morwy i czerwone wino, gdyż zawierają one resweratol, który regeneruje komórki, nawet wtedy, gdy uszkodzone zostało ich DNA
  • urodzie naszego biustu sprzyja picie wody mineralnej, która oczyszcza ciało i ułatwia przemianę materii
  • warto pić również codziennie zieloną herbatę, której właściwości antyrakowe są udowodnione naukowo. Należy pić od 3 do 4 filiżanek dziennie
  • unikajmy nadmiernie spożywanego alkoholu oraz papierosów, dzięki czemu nasze piersi zachowają jędrność

JAK WYKONAĆ MASAŻ PIERSI

Masuj biust okrężnymi ruchami, zaczynając od pachy, potem przesuwaj rękę pod piersią, a następnie nad nią. Omijaj  brodawki. Masaż każdej  piersi powinien trwać około minuty. Dobre efekty da również masowanie biustu naprzemiennie strumieniami ciepłej i zimnej wody. Możesz też owinąć kostkę lodu w cienką chusteczkę z materiału i masować piersi kolistymi ruchami przez 5 minut dziennie, dzięki czemu nasze piersi na długo pozostaną jędrne i atrakcyjne.

BÓL PIERSI CZY OZNACZA NOWOTWÓR?

Najczęściej gdy zaczynają boleć nas piersi, pierwsza myśl, która się nasuwa to ”czy to przypadkiem nie rak”. Na szczęście większość przypadków tego bólu to tzw. mastodynia lub mastalgia, czyli nic innego jak dolegliwości związane z kolejnymi fazami cyklu lub przyjmowaniem leków hormonalnych (np. tabletek antykoncepcyjnych). Zaś te bóle w piersiach, które nie są powiązane z cyklem miesiączkowym, zazwyczaj promieniują od kości lub mięśni, a więc są spowodowane dolegliwościami w innych fragmentach ciała. Cykliczne bóle piersi są skutkiem miesiączki, a więc są normalnym zjawiskiem, gdyż odczuwa je większość kobiet.

CO SZKODZI PIERSIOM

  • opalanie
  • sauna i gorące kąpiele, przez które skóra się rozciąga i wysusza
  • spanie na brzucha – piersi pod wpływem ciężaru ciała deformują się
  • za ciasne, źle dopasowane i mocno usztywnione staniki, które utrudniają prawidłowe krążenie krwi i uciskają piersi
  • diety odchudzające
  • Uprawianie dynamicznych sportów, uprawiając je warto używać specjalnego, sportowego stanika, który będzie mocno podtrzymywał twój biust
  • papierosy – gdy nie palisz, nie rozszerzają się w nich przewody mleczne, rzadziej tworzą się ropnie, przetoki, nie rozwija się też zapalenie
  • alkohol on w nadmiarze również szkodzi piersiom. Dzienna dawka, która nie wpływa negatywnie na ich wewnętrzną strukturę i wygląd, to jeden wysokoprocentowy drink, kieliszek wina lub szklanka piwa

Źródło: poradnikzdrowie.pl ”piersi – co zrobić by biust zachował piękny kształt”, olwin.pl ”jak ujędrnić i pielęgnować biust”.

Posted by Ola

Udostępnij!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry
Translate »