DIETA ZUPOWA NA CZYM POLEGA

Dieta zupowa, znana również pod nazwą souping, to program oparty na jedzeniu wyłącznie różnych zup przez okres kilku dni, zazwyczaj 1 tygodnia. Dieta zupowa narodziła się wśród celebrytów, pragnących zaskoczyć świat spektakularną utratą kilogramów. Efekty tej diety obejmują nie tylko spadek masy ciała, ale także oczyszczenie organizmu z toksyn czy usunięcie nadmiaru wody z organizmu. Nie powinno się jej jednak przedłużać, gdyż to może doprowadzić do niedoborów pokarmowych.

ZASADY DIETY

  • na diecie zupowej nie liczy się kalorii i je się do syta, ale w świadomy sposób – jedząc powoli i słuchając sygnałów organizmu
  • zupy muszą być bardzo różnorodne, aby dostarczać wszystkich składników odżywczych
  • jeśli zupa ma być daniem odchudzającym, zrezygnuj z makaronu i białego ryżu
  • zupy należy przyrządzać na wywarze jarskim, czyli bez dodatku mięsa oraz kości
  • są dwa warianty diety. Pierwszy z nich to 7 dniowy post, polegający na spożywaniu 5 rodzajów zup w ciągu dnia, gdzie każda z nich zastępuje jeden posiłek. Taka dieta trwać może jedynie tydzień, jest więc odpowiednia dla wszystkich, którym zależy na oczyszczeniu organizmu. Drugi wariant to zastąpienie tylko 2-3 posiłków zupą , np. obiadu i kolacji. Jedząc w ten sposób, nie ma żadnych ograniczeń jak długo powinna trwać dieta
  • dania muszą być różnorodne, stąd przy wariancie z 5 zupami zalecenie jedzenia 3 innych zup dziennie
  • raz dziennie jako przekąskę należy zjeść porcję świeżych owoców, które dostarczają witamin i błonnika

WSKAZANIA ZDROWOTNE

  • ból gardła
  • trudności z przełykaniem
  • zatrucie
  • osoby z problemami stomatologicznymi np. noszenie aparatu czy afty

EFEKTY

  • poprawa wypróżniania
  • polepszenie metabolizmu
  • dobre samopoczucie
  • poczucie lekkości
  • energia
  • brak senności
  • ograniczenie zatrzymywania wody w organizmie
  • oczyszczenie organizmu z toksyn
  • utrata wagi ok. 1,2 kg w tydzień

WAŻNE DODATKI

Do zup warto dodawać przyprawy takie jak:

  • chili – pobudza spalanie tłuszczu
  • imbir – łagodzi ból
  • cynamon – na pamięć
  • kolendrę – poprawia nastrój
  • pieprz cayenne -wspomaga leczenie infekcji

Inne ważne lub pomocne produkty:

  • wszelkie zioła – ułatwią trawienie
  • jogurt (kleks) – dodatek wapnia
  • pestki i orzechy – źródło witamin z grupy B i nienasyconych kwasów omega
  • dodatek tłuszczu np. oliwy czy masła – bez jego dodatku organizm nie wykorzysta witamin rozpuszczalnych w tłuszczach
  • porcja kaszy bądź ciemnego ryżu – wzbogacenie o węglowodany złożone
  • rośliny strączkowe, chude mięso lub ryba – solidna porcja białka

Zupa powinna być zrobiona bez:

  • soli
  • tłustej śmietany
  • zasmażki z mąki
  • kostek rosołowych obfitujących w tłuszcze utwardzane

WADY

  • ważne jest aby dieta na samych zupach nie trwała dłużej niż tydzień, gdyż przedłużające się stosowanie jej przyczynia się do powstawania niedoborów pokarmowych, które mogą prowadzić do rozwoju różnych schorzeń
  • nasz układ pokarmowy potrzebuje stałych pokarmów, gdyż podczas żucia rusza produkcja enzymów trawiennych, a do mózgu dochodzi sygnał, który pobudza działanie kolejnych odcinków przewodu pokarmowego, a jak wiadomo jedząc zupę, nie żujemy jej

PRZYKŁADOWY JADŁOSPIS

I Śniadanie

  • Zupa mleczna z zacierką

II Śniadanie

  • Zupa mleczna z zacierką lub zupa krem z dyni

Obiad

  • Zupa jarzynowa

Podwieczorek

  • Zupa krem z pomidorów lub zupa krem z cukinii

Kolacja

  • Zupa krem z pomidorów

Przekąska między posiłkami

  • gruszka z jogurtem naturalnym

Źródło: wylecz.to ”dieta zupowa – zasady, efekty, jadłospis diety opartej na zupach”, poradnikzdrowie.pl ”dieta zupowa, czyli jedz zupy i chudnij”

Posted by Ola

Udostępnij!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry
Translate »