KamienieNaturalne olejki zapachowe eteryczne Ancient Wisdom

DIETA ZUPOWA NA CZYM POLEGA

Dieta zupowa, znana również pod nazwą souping, to program oparty na jedzeniu wyłącznie różnych zup przez okres kilku dni, zazwyczaj 1 tygodnia. Dieta zupowa narodziła się wśród celebrytów, pragnących zaskoczyć świat spektakularną utratą kilogramów. Efekty tej diety obejmują nie tylko spadek masy ciała, ale także oczyszczenie organizmu z toksyn czy usunięcie nadmiaru wody z organizmu. Nie powinno się jej jednak przedłużać, gdyż to może doprowadzić do niedoborów pokarmowych.

ZASADY DIETY

  • na diecie zupowej nie liczy się kalorii i je się do syta, ale w świadomy sposób – jedząc powoli i słuchając sygnałów organizmu
  • zupy muszą być bardzo różnorodne, aby dostarczać wszystkich składników odżywczych
  • jeśli zupa ma być daniem odchudzającym, zrezygnuj z makaronu i białego ryżu
  • zupy należy przyrządzać na wywarze jarskim, czyli bez dodatku mięsa oraz kości
  • są dwa warianty diety. Pierwszy z nich to 7 dniowy post, polegający na spożywaniu 5 rodzajów zup w ciągu dnia, gdzie każda z nich zastępuje jeden posiłek. Taka dieta trwać może jedynie tydzień, jest więc odpowiednia dla wszystkich, którym zależy na oczyszczeniu organizmu. Drugi wariant to zastąpienie tylko 2-3 posiłków zupą , np. obiadu i kolacji. Jedząc w ten sposób, nie ma żadnych ograniczeń jak długo powinna trwać dieta
  • dania muszą być różnorodne, stąd przy wariancie z 5 zupami zalecenie jedzenia 3 innych zup dziennie
  • raz dziennie jako przekąskę należy zjeść porcję świeżych owoców, które dostarczają witamin i błonnika

WSKAZANIA ZDROWOTNE

  • ból gardła
  • trudności z przełykaniem
  • zatrucie
  • osoby z problemami stomatologicznymi np. noszenie aparatu czy afty

EFEKTY

  • poprawa wypróżniania
  • polepszenie metabolizmu
  • dobre samopoczucie
  • poczucie lekkości
  • energia
  • brak senności
  • ograniczenie zatrzymywania wody w organizmie
  • oczyszczenie organizmu z toksyn
  • utrata wagi ok. 1,2 kg w tydzień

WAŻNE DODATKI

Do zup warto dodawać przyprawy takie jak:

  • chili – pobudza spalanie tłuszczu
  • imbir – łagodzi ból
  • cynamon – na pamięć
  • kolendrę – poprawia nastrój
  • pieprz cayenne -wspomaga leczenie infekcji

Inne ważne lub pomocne produkty:

  • wszelkie zioła – ułatwią trawienie
  • jogurt (kleks) – dodatek wapnia
  • pestki i orzechy – źródło witamin z grupy B i nienasyconych kwasów omega
  • dodatek tłuszczu np. oliwy czy masła – bez jego dodatku organizm nie wykorzysta witamin rozpuszczalnych w tłuszczach
  • porcja kaszy bądź ciemnego ryżu – wzbogacenie o węglowodany złożone
  • rośliny strączkowe, chude mięso lub ryba – solidna porcja białka

Zupa powinna być zrobiona bez:

  • soli
  • tłustej śmietany
  • zasmażki z mąki
  • kostek rosołowych obfitujących w tłuszcze utwardzane

WADY

  • ważne jest aby dieta na samych zupach nie trwała dłużej niż tydzień, gdyż przedłużające się stosowanie jej przyczynia się do powstawania niedoborów pokarmowych, które mogą prowadzić do rozwoju różnych schorzeń
  • nasz układ pokarmowy potrzebuje stałych pokarmów, gdyż podczas żucia rusza produkcja enzymów trawiennych, a do mózgu dochodzi sygnał, który pobudza działanie kolejnych odcinków przewodu pokarmowego, a jak wiadomo jedząc zupę, nie żujemy jej

PRZYKŁADOWY JADŁOSPIS

I Śniadanie

  • Zupa mleczna z zacierką

II Śniadanie

  • Zupa mleczna z zacierką lub zupa krem z dyni

Obiad

  • Zupa jarzynowa

Podwieczorek

  • Zupa krem z pomidorów lub zupa krem z cukinii

Kolacja

  • Zupa krem z pomidorów

Przekąska między posiłkami

  • gruszka z jogurtem naturalnym

Źródło: wylecz.to ”dieta zupowa – zasady, efekty, jadłospis diety opartej na zupach”, poradnikzdrowie.pl ”dieta zupowa, czyli jedz zupy i chudnij”

Posted by Ola

Udostępnij!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Translate »