DIETA OMEGA NA CZYM POLEGA

Dieta o nazwie omega została opracowana przez brytyjską specjalistkę żywienia Judith Wills, a jej kuracja, dzięki właściwie skomponowanemu jadłospisowi wpływa znakomicie na gospodarkę hormonalną, pracę nerek, wątroby oraz mózgu, pozwala również wzmocnić odporność organizmu. Nazwa ”omega” wzięła się z tego, że dieta ta polega głównie na spożywaniu produktów, które w swym składzie zawierają niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe NNKT, a szczególnie kwasy omega-3 i to właśnie dzięki zawartości tych cennych dla organizmu kwasów, dieta ta nazywana jest również dietą przeciwnowotworową.

NA CZYM POLEGA DIETA OMEGA

Dieta omega polega na spożywaniu produktów, które zawierają zdrowe kwasy tłuszczowe omega-3, które znajdują się między innymi w rybach, niektórych olejach, zielonych warzywach i drobiu. Znajdują się one w 12 grupach żywności, które zostały opracowane przez autorkę diety. Dieta ta pozwala schudnąć 3,5 kg w 14 dni.

DLA KOGO WSKAZANA JEST DIETA OMEGA

Dieta omega jest dietą, która koncentruje się na korzyściach zdrowotnych, jak i również na uzyskaniu swojej planowanej wagi, bazuje ona na niezbędnych nienasyconych kwasach tłuszczowych, przez co może korzystać z niej każda osoba. Dieta ta przyniesie wiele korzyści dla osób chcących poprawić swoją ogólną kondycję zdrowotną organizmu.

ZASADY DIETY

  • jadłospis opiera się na najcenniejszych produktach potrzebnych naszemu organizmowi – zostały one podzielone na 12 grup
  • każdego dnia trzeba zjeść ściśle określoną ilość pożywienia z każdej grupy
  • kolejność spożywania produktów w ciągu dnia produkty jak i ich łączenie nie ma większego znaczenia
  • należy jeść 5 posiłków dziennie 3 duże i 2 małe posiłki
  • nie trzeba zjadać naraz całej porcji np. z grupy białek, można ją podzielić na dwa posiłki np. na śniadanie zjeść 50 g wędliny, a na obiad 100 mięsa
  • w diecie tej nie trzeba też liczyć kalorii
  • dieta dzieli się na dwa etapy. Pierwszy z nich to odchudzanie, czyli uzyskanie wagi jaką planujesz, tzw. redukcja wagi. Drugi etap to utrzymanie uzyskanej wagi.

PRODUKTY WSKAZANE PODZIAŁ NA GRUPY

  • grupa 1 – produkty białkowe – do wyboru: tłuste ryby (150 gram), 200-250 gram chudej ryby, chude mięso wołowe (130 gram), chude mięso wieprzowe (130 gram), chudy drób i chuda dziczyzna (oba po 150 gram i bez skóry).
  • grupa 2 – oleje roślinne (zimnotłoczone) – oliwa z oliwek, olej rzepakowy, olej lniany. Codziennie należy zjeść 2 płaskie łyżki.

  • grupa 3 – orzechy – włoskie, laskowe oraz nerkowców. Jedna porcja to 20 gram. Osoby uczulone na orzechy mogą je zastąpić łyżką oleju.
  • grupa 4 – nasiona – pestki dyni, siemienia lnianego oraz słonecznika. Codziennie należy zjadać 1 czubatą łyżkę.
  • grupa 5 – owoce bogate w witaminę C – grejpfrut, pomarańcza, kiwi, mandarynki, porzeczki, maliny, truskawki. Codziennie powinno zjadać się jeden duży owoc lub dwa małe owoce, bądź pełną miseczkę owoców jagodowych.
  • grupa 6 – inne owoce – czyli wyżej niewymienione oraz ich suszone odpowiedniki, bez ograniczeń, oprócz bananów, winogron i ananasów – te owoce należy jeść w mniejszych ilościach.
  • grupa 7 – zielone warzywa – brokuły, szpinak, zielony groszek, sałata. Codziennie zjadaj około 150 gram.
  • grupa 8 – czerwone i żółte warzywa – pomidory, marchew, kukurydza, papryka. Wystarczy zjeść dziennie jedno z warzyw(w przypadku pomidora 2 sztuki).
  • grupa 9 -rośliny strączkowe – fasola, groch, soczewica, ciecierzyca i soja. Dziennie należy zjeść 150 gram.
  • grupa 10 – produkty węglowodanowe – do wyboru masz pełnoziarniste pieczywo( 3 kromki dziennie), razowy makaron ( 1 szklankę dziennie), 3 łyżki ryżu dzikiego lub brązowego, 8 łyżek płatków owsianych, 5 łyżek musli lub duży razowy chlebek pitta.

  • grupa 11  – produkty zawierające wapń  – pełne zapotrzebowanie pokryje szklanka niskotłuszczowego jogurtu, 3/4 szklanki chudego twarogu lub kubek chudego mleka.
  • grupa 12  – płyny -szczególnie woda, minimum 6 szklanek dziennie. Nie pij tuż po posiłku (najlepiej zachować zasadę 20 minut przed posiłkiem i 1- 1-5 h po posiłku)

PRODUKTY ZAKAZANE W DIECIE

  • masło
  • parówki
  • kotlety
  • ciastka
  • batoniki
  • fast foody
  • chipsy
  • cukier
  • ryby wędzone

CENNE UWAGI

  • w diecie można stosować dodatkowo przyprawy takie jak kolendra, czosnek, chili, ocet winny, imbir, czarny pieprz, sok z cytryny, natka pietruszki,przecier pomidorowy domowej roboty, bazylia i szczypiorek.
  •  po schudnięciu do planowanej wagi, przechodzimy do drugiego etapu, można więc wprowadzić do codziennego menu sery pleśniowe, topione oraz jajka. Można także zjeść dwie kostki czekolady gorzkiej co dwa dni. Z alkoholi można wypić małe piwo lub lampkę wina wytrawnego raz na jakiś czas.

Źródło: dietetycy.org.pl ”dieta omega”, odchudzanieplus.pl ”dieta omega”.

Posted by Ola

Udostępnij!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry
Translate »