DIETA NORWESKA NA CZYM POLEGA

Dieta norweska została opracowana przez lekarzy i specjalistów żywienia ze szpitala uniwersyteckiego w Oslo, choć rzekomi specjaliści nie przyznają się do jej opracowania. Jest to dieta dość restrykcyjna i bardzo monotonna, gdyż jej podstawowymi i codziennymi składnikami są jaja i grejpfruty. Głównym celem diety norweskiej jest pozbycie się zbędnych kilogramów, gdyż w ciągu całej diety można schudną nawet 10 kilogramów. Czas diety wynosi 14 dni, a po upływie tego czasu należy przerwać dietę, a jeśli będziemy chcieli wrócić do diety, należy odczekać około miesiąca czasu, by nasz organizm odpoczął i nabrał sił. Powinniśmy wiedzieć, że po zakończeniu diety norweskiej należy powoli przejść na normalny tryb jedzenia, dzięki czemu nie doprowadzimy do tzw. efektu jo-jo. Dieta norweska przyśpieszy nam przemianę materii oraz oczyści organizm ze zbędnych toksyn.

Oczywiście dietę norweską z Norwegią łączy jedynie nazwa, gdyż nie nawiązuje ona do prawdziwego odżywiania się Norwegów. Prawdziwa kuchnia norweska jest całkiem inna od tej proponowanej, ponieważ bogata jest w różnego rodzaju ryby, mięsa oraz sery, czego we wspomnianej diecie brak.
Jadłospis w diecie norweskiej jest rozpisany na 7 dni, w drugim tygodniu zaś należy spożywać te same produkty, co w konkretne dni tygodnia poprzedzającego. Zazwyczaj na pierwsze i drugie śniadanie należy jeść 1-2 jajka gotowane na miękko lub twardo i grejpfruta, a na obiad gotowane mięso lub rybę.

ZASADY DIETY

  • dieta norweska trwa 14 dni
  • z diety należy wyeliminować sól, olej, masło oraz śmietanę
  • fundamentem diety są jajka gotowane oraz grejpfruty
  • dieta składa się z 3 posiłków dziennie – I śniadania, II śniadania oraz obiadu
  • nie należy łączyć tłuszczy i węglowodanów w jednym posiłku
  • należy ściśle przestrzegać czasu trwania diety

PRODUKTY DOZWOLONE W DIECIE

  • jaja
  • grejpfruty
  • chleb razowy
  • mięso gotowane – kurczak lub wołowina
  • ryby
  • surówki z selera naciowego, marchwi, pomidorów i ogórków
  • szpinak na wodzie z jogurtem
  • herbatki ziołowe
  • słaba kawa bez cukru oraz mleka
  • woda – 2-3 litrów dziennie

PRODUKTY ZAKAZANE W DIECIE

  • sól
  • śmietana
  • masło
  • olej

ZALETY DIETY

  • w dość krótkim czasie chudniemy około 10 kilogramów
  • jest dość prostą dietą – nie wymaga liczenia kalorii

WADY DIETY

  • problemy z cerą paznokciami oraz włosami
  • mogą zdarzyć się omdlenia
  • wrażliwość oraz nerwowość ze względu na monotonną dietę
  • zmniejszona masa ciała nie wynika z utraty tkanki tłuszczowej, tylko z wyniku utraty wody oraz masy mięśniowej.
  • efekt jo-jo , który może pojawić się ze względu na niskokaloryczność diety, gdyż dieta ta powoduje zbyt szybką utratę wagi w krótkim czasie, a następnie równie szybki powrót do starych nawyków żywieniowych. Monotonną, a przede wszystkim rygorystyczną dietę traktujemy jako zło konieczne, a po jej zakończeniu chcemy sobie to wynagrodzić ulubionymi słodkościami czy wysokokalorycznymi potrawami.

PRZYKŁADOWY JADŁOSPIS

I Śniadanie

  • 2 jaja ugotowane na twardo
  • 1 kromka chleba
  • zielona herbata

II Śniadanie

  • grejpfrut
  • 2 bułki razowe ze szczypiorkiem i twarogiem

Obiad

  • dozwolona ryba gotowana na parze
  • surówka z selera oraz pomidora
  • herbata miętowa

Źródło: dieta-norweska.pl, medicovergo.com, bonavita.pl.

Posted by Ola

Udostępnij!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry
Translate »