KamienieNaturalne olejki zapachowe eteryczne Ancient Wisdom

DIETA AZTECKA NA CZYM POLEGA

Dieta aztecka wywodzi się z tradycyjnego systemu odżywiania społeczeństw indiańskich zamieszkujących terytorium dzisiejszego Meksyku w okresie XIV-XVI wieku. Wśród owej ludności nie znano problemu masowej nadwagi i związanych z nią chorób cywilizacyjnych, przez co dieta ta zyskuje sobie rosnące rzesze zwolenników. Zdaniem współczesnych badaczy medycyna aztecka obejmowała nawet 1500 różnych ziół i wywarów. Najważniejszym produktem, na którym opiera się dieta są nasiona chia.

CZYM JEST DIETA AZTEKÓW

Dieta aztecka to trójfazowy sposób żywienia, który opiera się głównie na produktach spożywanych przez Azteków. Najważniejszym składnikiem diety są nasiona chia, które przebijają pod względem wartości odżywczych inny rodzaj zdrowej żywności. Nie trzeba liczyć kalorii i wolno jeść do syta (muszą wystarczyć 4 posiłki dziennie). Twórcą diety jest doktor Bob Arnot, według którego dieta azteków pozwala na osiągnięcie i na utrzymanie właściwej masy ciała oraz prawidłowego poziomu cukru we krwi.

ZALETY DIETY

  • oczyszczenie organizmu
  • przypływ energii
  • przywrócenie do równowagi gospodarki lipidowej
  • poprawa gospodarki hormonalnej
  • poprawa procesu trawienia
  • redukcja stanów zapalnych w organizmie
  • ograniczenie spożycia glutenu

FAZY DIETY

  • faza I – to etap nazywany „wyzwaniem chia”, podczas którego chudnie się około 4 kg. Faza powinna trwać 2 tygodnie i ma „wyzerować” metabolizm po to, by znowu działał sprawnie. Jeśli ktoś chce schudnąć więcej niż 10 kg, ta faza powinna trwać o tydzień dłużej. Dzienne menu składa się z 3 sycących smoothie oraz lekkich przekąsek
  • faza II – etap, w którym najważniejsze jest podkręcenie metabolizmu i trwa on 6 tygodni. Waga nadal spada dość szybko, bo około 1-1,5 kg tygodniowo. Jeden z trzech smoothie powinien zostać zastąpiony przez pełnowartościowy popołudniowy posiłek
  • faza III -pozwala na zachowanie osiągniętej masy ciała bez efektu jo-jo i trwa bezterminowo. Właściwie skomponowane posiłki mają gwarantować dobre samopoczucie, więcej energii i lepszy stan zdrowia. Jadłospis to 3 główne posiłki i przekąska, w skład których wchodzą produkty zalecane przez doktora Arnota, w tym smoothie z chia, choć niekoniecznie codziennie

DLA KOGO WSKAZANA JEST DIETA

  • dla osób z nadwagą
  • osobom nie mogącym jeść glutenu
  • dla osób ze stanami zapalnymi w organizmie
  • każdej osobie która chce odżywiać się zdrowo

PRODUKTY DOZWOLONE

  • biała, czerwona i czarna fasola
  • kukurydza
  • ziarna chia
  • amarantus
  • kasza bulgur
  • komosa ryżowa
  • kurczak i indyk
  • ryby
  • mleko, jogurty
  • warzywa
  • owoce
  • oliwa
  • zielona herbata
  • czekolada

PRODUKTY ZAKAZANE

  • biała mąka
  • biały ryż
  • białe pieczywo
  • biały makaron
  • tłuste wędliny, mięsa, podroby
  • masło

PRZYKŁADOWY JADŁOSPIS

Śniadanie

  • koktajl chia z ananasem i miętą

Przekąska

  • 4 kostki gorzkiej czekolady

Obiad

  • grillowany łosoś z duszonymi warzywami

Kolacja

  • komosa ryżowa z brzoskwinią, nasionami chia i miodem

Źródło: ekologia.pl ”dieta aztecka – opis i zasady. Jadłospis w diecie azteckiej”, dieta.pl ”dieta aztecka – poznaj siłę nasion chia”.

Posted by Ola

Udostępnij!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Translate »