CUKRZYCA TYPU II PRZYCZYNY, ZAPOBIEGANIE

Cukrzyca należy do grupy chorób metabolicznych i objawia się hiperglikemią – nieprawidłowo podwyższonym poziomem cukru w osoczu krwi o parametrach przekraczających 126 ng/dL na skutek upośledzenia lub braku wydzielania insuliny.

PRZYCZYNY ZACHOROWANIA NA CUKRZYCĘ TYPU II

  • Niedobór wapnia oraz niezbędnych mu do wchłaniania witamin i minerałów.
  • Niedobór witamin D, której niedobór skutkuje brakiem wchłaniania wapnia oraz niezbędnych jej witamin i minerałów do wchłaniania.
  • Niedobór cynku oraz niezbędnych mu witamin i minerałów do wchłaniania
  • Niedobór witaminy A oraz niezbędnych jej do wchłaniania witamin i minerałów.
  • Niedobór witamin z grupy B.
  • Niedobór witaminy C, która przyczynia się do zaburzeń wchłaniania w/w witamin i minerałów.
  • Niedobór NNKT Omega 3. Nieprawidłowa gospodarka lipidowa, poziom dobrego cholesterolu we krwi o wartości mniejszej lub równej 40 mg/dl.
  • Podwyższony poziom triglicerydów we krwi o wartości większej lub równej 250 mg/dl. Na podwyższony poziom triglicerydów wpływa nieprawidłowa równowaga pomiędzy dobrym i złym poziomem cholesterolu.
  • Niedobór witamin z grupy B.
  • Nadwaga, otyłość w konsekwencji wiąże się nieprawidłową dietą. Nieprawidłowa dieta bogata w produkty kwasotwórcze takie jak mięso, nabiał, węglowodany proste bogate w cukry rafinowane, tłuszcze trans a uboga w produkty zasadotwórcze takie jak: owoce, warzywa prowadzi do braku zachowania równowagi kwasowo-zasadowej i niedoborów minerałów i witamin niezbędnych do utrzymania równowagi kwasowo- zasadowej. Więcej o równowadze kwasowo-zasadowej znajdziesz tutaj: http://blessyou.pl/?p=961

ZAPOBIEGANIE CUKRZYCY TYPU II, JAK Z NIĄ FUNKCJONOWAĆ

Cukrzyca typu II jest chorobą, którą można wyleczyć. Powstała na skutek nieprawidłowej diety co doprowadziło do niedoborów witamin i minerałów niezbędnych do zachowania równowagi kwasowo-zasadowej. Zmiana nawyków żywieniowych polegająca na zachowaniu prawidłowej równowagi kwasowo-zasadowej gwarantuje powrót do zdrowia.

  • Skontroluj poziom BMI oraz poziomu tkanki tłuszczowej. Zaopatrz się w wagę, która dokona pomiarów tkanki tłuszczowej, wyliczy poziom wymaganych kalorii, poziom masy kostnej oraz mięśniowej a także wskaże poziom wody w organizmie (np. AEG koszt około 50-60 zł)
  • Jeśli poziom tkanki tłuszczowej wykracza poza granice skali określonej dla Twojej płci i wieku zastosuj dietę niskotłuszczową celem wyrównania wagi ciała. Przejdź na dietę dr Ornisha, która jest przystosowana do leczenia między innymi otyłości, chorych na cukrzycę. Więcej o diecie niskotłuszczowej znajdziesz tutaj: http://blessyou.pl/?p=228
  • L-Karnityna wspomoże usuwanie cholesterolu i spalanie zbędnego tłuszczyku, obniża ciśnienie krwi, przyczynia się do zmniejszenia insulinooporności. Zaleca się suplementacje 1000 mg/ dobę podzieloną na 4 dawki (ważne by utrzymywać jej stały poziom w organizmie.
  • Oznacz poziom wapnia w organizmie. Im więcej produktów kwasowych w diecie tym większe zapotrzebowanie na wapń. Wapń wchłania się wraz z witaminą D3, K2 i magnezem. Brak witaminy D3, K2 lub magnezu skutkuje zaburzonym wchłanianiem wapnia. Jeśli masz niedobry wapnia rozpocznij jego suplementacje. Jeśli chodzi o uzupełnienie wapnia nie stosuj  go w forme musującej, pokuś się na wapno lepszej jakości np. z ostryg Aliness wapń z muszli ostryg + witamina K2 120 szt – 29 zł zawiera witaminę D3 ale dawka witaminy D3 jest zbyt mała i trzeba dodatkowo suplementować, dobrym wapniem jest też Puritans Pride wapń + magnez 60 szt 25 zł, lub Callivita Strong Bones + magnez 100 tabl. 60 zł.

Najlepszym źródłem wapnia są skorupki jaj. Zbieramy skorupki jaj ekologicznych, myjemy, gotujemy, suszymy następnie mielimy w młynku do kawy na pył. Zaleca się stosowanie około 1 grama / dobę to około pół małej łyżeczki. Przechowujemy w szczelnie zamkniętym słoiku i stosujemy dodając do potraw, serków (uwaga nie rozpuszcza się w wodzie).

  • Rozpocznij suplementację witaminy K2MK7 jest niezbędna do wchłaniania wapnia. Źródłem witaminy K2 jest kapusta kiszona oraz japońska potrawa natto to soja fermentowana pałeczkami laseczki siennej.
  • Przyjmuj magnez codziennie zwłaszcza jeśli pijesz kawę codziennie, prowadzisz stresujący tryb życia, spożywasz alkohol lub uprawiasz sport wówczas organizm wykazuje zwiększone zapotrzebowanie na ten pierwiastek. Do jego wchłaniania niezbędna jest również witamina C oraz witaminy z grupy B. Najlepsze wchłanianie magnezu wykazuje się podczas kąpieli magnezowej z dodatkiem soli EPSOM (około 3/4 – 1 szklanki soli EPSOM na wannę wody) zaleca się moczenie ciała przez około 15-20 minut). Możesz też wykonać moczenie stóp w misce z ciepłą wodą i solą EPSOM w ilości około 1/2 szklanki).

  • Oznacz poziom witaminy D we krwi i rozpocznij jej suplementacje. Witamina D jest kluczowa jeśli chodzi o zachorowanie na cukrzycę a jej niedobory przyczyniają się do zaburzeń wchłaniania wapnia, magnezu, fosforu, sodu, witaminy A, NNKT Omega 3. Jeśli nie masz oznaczonego poziomu witaminy D z krwi stosuj przelicznik witaminy D3 (1.000 iU na 10 kg wagi ciała) chyba, że masz oznaczony jej  poziom we krwi wówczas zastosuj dawki dostosowane do wyniku z krwi:

przy wartości we krwi 0-10 ng/nl 15.000 iU / dobę

przy wartości we krwi 11-20 ng/nl 12.500 iU / dobę

przy wartości we krwi 21-30 ng/nl 10.000 iU / dobę

przy wartości we krwi 31-40 ng/nl 7.500 iU / dobę

przy wartości we krwi 41-50 ng/nl 5.000 iU / dobę

  • Przyjmuj dobrej jakości kompleks witaminowy z grupy B, np. Puritan`s Pride 100 mg lub Vitamins Because, który zawiera :
  • Witaminę B1 (tiaminę) reguluje prawidłowy poziom cukru we krwi.
  • Witaminę B3 (niacynę) zwana inaczej witaminą PP bierze udział w przemianie węglowodanów, w syntezie hormonów steroidowych tarczycy i trzustki, reguluje prawidłowy poziom cukru i cholesterolu.
  • Witaminę B4 (cholinę) pomoże pozbyć się cholesterolu, zalegającego tłuszczu z wątroby.
  • Witaminę B7 (biotynę) bierze udział w metabolizmie białek, węglowodanów i tłuszczy, dba o dobry stan włosów, paznokci, reguluje gospodarkę gruczołów potowych. Suplementowana regularnie prawdopodobnie ma wpływ na obniżenie poziomu cukru we krwi nawet o połowę.
Na zdjęciu dawka 150 mg dawka 100 mg jest wystarczająca
  • Rozpocznij suplementacje cynku jest odpowiedzialny za magazynowanie insuliny w trzustce i jej uwalnianie, utrzymuje prawidłowy poziom witaminy A w organizmie. Po usunięciu niedoborów spożywaj go w postaci pestek dyni. Wchłanianie cynku poprawia witamina A, C, E, B6, magnez, selen, fosfor.
  • Rozpocznij suplementacje chromu, pierwiastek ten reguluje stężenie insuliny we krwi, uczestniczy w przemianie białek i węglowodanów, pozwala utrzymać równowagę pomiędzy złym cholesterolem LDL a dobrym HDL, przyspiesza spalanie tłuszczu jego niski poziom w organizmie wzmaga apetyt, a odpowiednio wysoki jego poziom ma wpływ na utrzymanie poziomu insuliny w prawidłowych parametrach, redukcje tkanki tłuszczowej, łagodzi bóle głowy oraz zmniejsza rozdrażnienie. Źródła bogate w chrom to (pieczywo pełnoziarniste, kasze gruboziarniste, cebula, drób, ryby, owoce morza).

  • Rozpocznij suplementacje witaminy A (w dawce 10000 iu) jest niezbędna do prawidłowej pracy trzustki, chroni wszystkie komórki przed uszkodzeniem w tym komórki wysp trzustkowych, które odpowiedzialne są za wydzielanie insuliny. Wchłanianie witaminy A poprawia beta karoten witaminy z grupy B oraz C, D, E oraz minerały cynk, wapń, fosfor. Nie wolno suplementować witaminy A w okresie ciąży (przekraczać dziennej zalecanej dawki).
  • Rozpocznij suplementacje beta karotenu (w dawce 25000 iu) jest prekursorem witaminy A. W przyrodzie obie witaminy występują łącznie i wzajemnie wspierają się podczas wchłaniania dlatego też nie powinno się ich suplementować oddzielnie. Spożywaj produkty bogate w beta karoten (owoce i warzywa o barwie żółtej, pomarańczowej oraz niebieskiej). Pij soki marchwiowe, pomarańczowe, z czerwonych owoców i warzyw).

breakfast-1221492_1920

  • Rozpocznij suplementacje kwasami Omega 3 (w dawce 1000-1400 mg). Niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe NNKT maja pozytywny wpływ na przyswajanie i wchłanianie wapnia, witaminy D ponadto pozwolą podnieść poziom dobrego cholesterolu HDL, obniżyć poziom złego cholesterolu LDL, co będzie miało pozytywny wpływ na prawidłową wartość triglicerydów we krwi. U osób dotkniętych cukrzycą typu II najczęściej wykazuje się nieprawidłowy poziom gospodarki lipidowej : HDL, LDL, triglicerydów często z tym związane są zmiany miażdżycowe. Wchłanianie kwasów Omega 3 wspomaga witamina D, E, wapń, fosfor.
  • Rozpocznij suplementacje witaminy C (w dawce 3 x 500 mg na dobę by utrzymać jej stały poziom). Witamina C jest niezbędna do wchłaniania witamin A, witamin z grupy B oraz D, E, magnezu, żelaza, chromu, selenu, cynku.
  • Przyjmuj probiotyki. Na skutek kwasowej diety musisz cierpieć na grzybicę układu pokarmowego w związku ze zbyt małą ilością dobrych bakterii. Przyjmuj probiotyki codziennie lub około 3/4 szklanki soku z kiszonej kapusty.

  • Przejdź na dietę niskotłuszczową jeśli zmagasz się ze zbędnymi kilogramami. Najbardziej optymalną dietą jest niskotłuszczowa dieta dr Ornisha, jest bezpieczna dla chorych na cukrzycę . Więcej o diecie znajdziesz tutaj http://blessyou.pl/?p=228
  • Uzupełnij potas w postaci 2 pestek moreli gorzkiej na dobę lub zjadaj owoce z zawartością pestek z jabłka, gruszki, arbuza. Pestki owoców są bogatym źródłem witamin i minerałów. Potas reguluje gospodarkę wodną organizmu (osoby chore na cukrzyce często miewają dolegliwości w postaci odkładaniem wody). Potas między innymi odpowiada za utrzymanie równowagi kwasowo- zasadowej, jest aktywatorem enzymów trawiennych bierze udział w metabolizmie białek i węglowodanów oraz pobudza wydzielanie insuliny. Im więcej w diecie znajduje się produktów kwasowych cukru rafinowanego, mięsa, nabiału tym większe jest zapotrzebowanie na ten pierwiastek. Jego niedobór objawia się min. nadmierną sennością, obrzękiem kończyn (palców lub stóp w okolicach kostek).
  • Spożywaj węglowodany złożone zamiast prostych. Węglowodany proste(rafinowane) szybko podnoszą stężenie glukozy we krwi. Zatem wybieraj (pieczywo pełnoziarniste zamiast białego, ryż brązowy zamiast białego, makaron pełnoziarnisty zamiast białego).

Cukrzyca typu II to nie wyrok i możesz się od niej uwolnić jeśli tylko podejmiesz wyzwanie. Nie będzie to łatwe ponieważ jedzenie jest nałogiem i bardzo silnie uzależnia zwłaszcza cukier, gluten, tłuszcze trans a warto ponieważ choroba ta nieleczona postępuje (stosowanie insuliny nie jest leczeniem cukrzycy a jedynie obniżaniem poziomu cukru we krwi) doprowadza do kolejnych dysfunkcji w organizmie, uszkadza wzrok, serce, nerki, wątrobę. Organizmy osób chorych na cukrzycę są silnie zakwaszone w związku z czym częściej zapadają na infekcje grzybicze, wirusy a także na nowotwory. Obniżone pH krwi stwarza środowisko dla namnażania się komórek nowotworowych.

Udostępnij!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry
Translate »