CHOROBA ALZHEIMERA PRZYCZYNY, ZAPOBIEGANIE, JAK WSPOMÓC PAMIĘĆ

Choroba Alzheimera to zespół zaburzeń neurologicznych objawiający się postępującymi zmianami zwyrodnieniowymi w obrębie mózgu doprowadzając do upośledzenia jego funkcji w postaci słabnącej pamięci krótkoterminowej. Dotyczy pacjentów po 40 roku życia, najczęściej obserwuje się zachorowania około 70-80 roku życia. Choroba ta postępuje, upośledza intelektualnie prowadząc do uniemożliwienia wykonywania podstawowych czynności życiowych. Pacjenci z tą chorobą wycofują się z czynnego udziału w życiu społecznym a następnie rodzinnym na skutek postępującej choroby, która doprowadza do spustoszenia w obrębie mózgu co w konsekwencji prowadzi do śmierci.

NA CZYM POLEGA CHOROBA ALZHEIMERA

U pacjentów z tą chorobą dochodzi do powstawania splotów neurofibrylarnych i płytek starczych należących do białek MAP. Płytki starcze to blaszki, złogi z grupy peptydów beta anyloidowych oraz hiperfosforylaminowego. Blaszki anyloidowe mają niekorzystny wpływ na neurony powodując ich uszkodzenia co w konsekwencji prowadzi do uszkodzenia przewodzenia sygnału nerwowego i zmian w obrębie aktywności kanałów wapniowych w synapsach (synapsy uczestniczą w przekazywaniu sygnału, impulsu między neuronami. Długotrwałe i zwiększone przewodnictwo synaptyczne jest podstawą do uczenia się i zapamiętywania). Blaszki (złogi beta anyloidowe) powodują uszkodzenia mitochondriów (mitochondria mają za zadanie przekształcanie spożywanych przez nas pokarmów w tlen oraz energię) oraz uwalnianie się wolnych rodników (wolne rodniki uszkadzają komórki nerwowe). Komórki nerwowe naturalnie na skutek starzenia się ulegają degeneracji uszkadzając układ nerwowy są powodem wielu chorób o podłożu neurologicznym prowadząc do demencji starczej, choroby Alzheimera lub Parkinsona a do czynników przyspieszających ten proces należą:

PRZYCZYNY ZACHOROWANIA NA CHOROBĘ ALZHEIMERA

  • Dieta bogata w białko pochodzenia zwierzęcego (mięso, produkty mleczne, jaja). Nadmiar białka zwierzęcego staje się toksyczny szczególnie w wieku starszym gdy dochodzi do dysfukcji mitochondriów (nieprawidłowego funkcjonowania komórek mózgowych) i dodatkowo na skutek nieprawidłowej diety.
  • Suplementacja białkiem szczególnie u sportowców pochodzenia zwierzęcego w postaci odżywek / koktajli w wieku powyżej 40 roku życia nie jest wskazana. Należy wówczas zamienić białko zwierzęce na te pochodzenia roślinnego gdyż stwarza one wysokie zagrożenie dusfunkcji mitochondriów w obrębie mózgu.
  • Dieta bogata w tłuszcze trans (pochodzenia zwierzęcego, zawierają je także wyroby czekoladowe).
  • Podwyższony poziom złego cholesterolu i triglicerydów we krwi. Blaszka miażdżycowa jest zagrożeniem dla komórek mózgu.
  • Stres. Pod wpływem stresu organizm wykazuje podwójne zapotrzebowanie na witaminy z grupy B.
  • Alkohol. Wypłukuje witaminy rozpuszczalne w wodzie między innymi witaminy z grupy B, które są niezbędne dla naszego układu nerwowego, wspomagają jego prawidłowe funkcjonowanie i regenerację. Dlatego niezbędna jest  ich suplementacja.
  • Wysiłek fizyczny. Intensywne uprawianie sportów prowadzi do uwalniania się wraz z potem witamin w tym także z grupy B. Jeśli jesteś aktywny fizycznie niezbędna jest suplementacja solidnego kompleksu witamin z grupy B z uwagi na to iż jego niedobory powodują poważne spustoszenie w organizmie.
  • Niedobór bioflawonoidów. Bioflawonoidy mają za zadanie między innymi usuwanie wolnych rodników, które uszkadzają komórki nerwowe. Pierwszym objawem niedoboru bioflawonodów w szczególności u osób starszych jest pękanie naczyń pod powierzchnią skóry, pojawianie się wylewów podskórnych, sińców po wkłuciu np. przy badaniu krwi.

ZAPOBIEGANIE, WSPOMAGANIE W CHOROBIE ALZHEIMERA

  • Napar z Ginko Biloba (Miłorząb japoński) ma pozytywny wpływ na poprawę przepływów krwi w mózgu oraz pamięć.

  • Lecytyna chroni przed degeneracją (uszkodzeniem) komórek mózgu. Jest bardzo ważnym składnikiem mózgu, który w około 20 % składa się właśnie z lecytyny a ta produkowana jest w wątrobie. Lecytyna między innymi zwiększa pamięć i koncentracje, zmniejsza także napięcie nerwowe.
  • Kwasy Omega 3. Zawarte w nich niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe DHA są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania mózgu, ich poziom w mózgu maleje wraz z wiekiem, przyczynia się do pogorszenia sprawności intelektualnej i ogólnym pogorszeniem pamięci. Mają też korzystny wpływ na wzrost dobrego cholesterolu HDL pozwoli obniżyć poziom złego cholesterolu i wyrównać poziom triglicerydów we krwi.

  • Niezbędna jest suplementacja  kompleksu witamin z grupy B w dawce 200 mg/ dobę. Jeśli żyjesz w stresie w szczególności cierpisz na jego niedobory.  Do pierwszych objawów niedoborów witamin z grupy B zalicza się drżenie rąk, tiki nerwowe w obrębie twarzy (częste mruganie oczami lub inne ruchy mimowolne w jej obrębie) ale także słabą odporność na stres, nerwowość, wybuchowość.
  • Suplementacja witaminami B1, B3, B12, które są niezbędne do wytwarzania neuroprzekaźników w mózgu. W dobrym kompleksie witaminowym znajdziesz je wszystkie dlatego nie ma potrzeby dodatkowego ich suplementowania.
  • B4 (Cholina) ma wpływ na poprawę funkcjonowania mózgu, pamięci koncentracje i bystrości, ma pozytywny wpływ na układ nerwowy, jest niezbędna do usuwania blaszki miażdżycowej. W dobrym kompleksie witaminowym znajduje się witamina B4 i nie ma konieczności suplementowania jej osobno.
  • Niezbędna jest suplementacja koenzymu Q10 w szczególności w przypadku pierwszych oznaków choroby Alzheimera w dużych dawkach (500-600 mg / dobę by podnieść jego poziom w organizmie a następnie dawkę można zredukować w zależności od polepszenia stanu zdrowia). Koenzym jest niezbędny do wzrostu, regeneracji i funkcjonowania wszystkich komórek i tkanek organizmu. Jest wyzwalaczem procesów energetycznych w mitochondriach w mięśniach i mózgu. W przypadku pierwszych oznak tej choroby należy rozpocząć suplementację wysokich dawek by jak najszybciej pobudzić wzrost i regeneracje komórek w obrębie mózgu i ciała. Suplementacja koenzymem jest niezbędna po 40 roku życia w tym okresie życia wykazuje się znaczne jego niedobory, które pogłębiają się wraz z wiekiem.

  • W przypadku oznak choroby niezbędne jest przejście na dietę wegańską jak najszybciej. Weganie niemalże nie chorują na chorobę Alzheimera ma to związek z niedostarczaniem w diecie białka pochodzenia roślinnego, który ma wpływ na uszkadzanie komórek mózgowych.
  • Algi bogate są w aminokwasy i peptydy (przekaźniki mózgowe) odżywia mózg i układ nerwowy, poprawiają pamięć. Dlatego wskazane jest uzupełnienie diety w algi morskie.
  • Kwertecyna jest bardzo silnym przeciwutleniaczem, wspomaga układ odpornościowy jest przeciwzapalna, zwiększa liczbę mitochondriów (centrów energetycznych w mózgu znaleźć ją można w skórce czerwonej cebuli, jagodach, jabłkach i winogronie dodatkowo zwalcza zmęczenie. Z uwagi na to, że jest bardzo silnym przeciwutleniaczem zwalczającym wolne rodniki jest niezbędna w postępowaniu z chorobą alzheimera.

  • Cynk jego niedobór odbija się na nieprawidłowym funkcjonowaniu komórek nerwowych jest odpowiedzialny za dobrą pamięć. Cynk wiąże metal ciężkie znajdujące się w kosmetykach, nieodfiltrowanej wodzie z kranu od metali ciężkich dlatego należy wyeliminować źródła możliwe ich spożycia lub pozyskania przez skórę by nie dopuszczać do niedoboru cynku. Uzupełnij poziom cynku w postaci suplementu upewnij się czy nie masz kontaktu  metalami i aluminium, następnie przyjmuj cynk w postaci pestek dyni podprażonych krótko na suchej patelni około 1 zamkniętej garści / dobę.
  • Witamina C bioflawonoidów ma pozytywne działanie w walce z wolnymi rodnikami i niezbędna jest jej suplementacja w większych dawkach 3000 mg / dobę w dawkach poddzielonych by utrzymać jej stały poziom w organizmie przez cały dzień a następnie po zmianie diety  w bogatą w owoce nie będą wymagane tak duże dawki.
  • By uzyskać lepsze rezultaty w poprawie stanu zdrowia zaleca się do diety oraz suplementacji  wdrożyć oczyszczanie całego organizmu kro po kroku np. oczyszczanie według Michała Tombaka.

Choroba często dotyka osoby na wysokim stanowisku, ciężko pracujące umysłowo na których ciąży duża odpowiedzialność w związku z czym wykazuje się u tych osób wysoki poziom „hormonu stresu” homocysteiny, która uwalnia zasoby witamin z grupy B oraz wszystkich witamin i minerałów, które są niezbędne do produkcji koenzymu Q10 (ubichionu) a ten jest niezbędny do prawidłowej pracy mózgu odnowy i wzrostu mitochondriów, dotyczy również osób spożywających duże ilości mięsa, tłuszczy oraz białka pochodzenia zwierzęcego zwłaszcza ich nadmiar odgrywa niekorzystny wpływ na nasze zdrowie bogata w białko zwierzęce a uboga w owoce, warzywa oraz produkty zawierające antyoksydanty prowadzi nie tylko do choroby Alzheimera, Parkinsona, demencji starczej, miażdżycy, cukrzycy, nadciśnienia tętniczego, niewydolności nerek, pojawianie się haluksów, ostróg, dnie moczanowej, bóli nadgarstków, stawów, RZS (remautoidalnego zapalenia stawów) ale prowadzi również do chorób nowotworowych (na skutek zakwaszenia organizmu, braku zachowania równowagi kwasowo- zasadowej więcej o równowadze kwasowo- zasadowej znajdziesz tutaj: https://blessyou.pl/jak-zachowac-rownowage-kwasowo-zasadowa/ .Jeśli zauważysz u siebie pierwsze oznaki przebiałkowania (pryszcze w okolicy twarzy, szyi, pleców lub drobne wyczuwalne chrostki lub niewyczuwalne, widoczne małe kropki w okolicach przedramienia lub duże podskórne bolące zmiany skórne ropne lub też nie to sygnał, że organizm Twój został przeciążony dietą wysokobiałkową i w związku z czym natychmiast wyeliminuj z diety białko zwierzęce do czasu poprawy stanu zdrowia i zastosuj oczyszczanie organizmu w tym oczyszczanie kości i stawów z kryształków fosforanu wapnia a więcej na ten temat znajdziesz tutaj: https://blessyou.pl/artretyzm-dna-moczanowa-przyczyny-zapobieganie-leczenie/

Udostępnij!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry
Translate »