BÓLE MIESIĄCZKOWE PRZYCZYNY ZAPOBIEGANIE

Bóle miesiączkowe dotykają kobiety w wieku rozrodczym  najczęściej po 23 roku życia i charakteryzują się występowaniem bóli w okolicach krzyża i podbrzusza, mogą pojawiać się nawet już na kilka dni przed wystąpieniem krwawienia, największe ich natężenie odczuwalne jest w pierwsze 2 dni trwania miesiączki, po czym stopniowo maleją. Bólom miesiączkowym często towarzyszą inne objawy takie, jak bóle głowy, mdłości a nawet wymioty i choć wydaje się, że bóle miesiączkowe to przypadłość oczywista kobiet, i że podczas miesiączki brzuch ma prawo boleć, to jednak nic bardziej mylnego – nie musi tak być.

PRZYCZYNY WYSTĘPOWANIA BÓLI MIESIĄCZKOWYCH

  • Nieprawidłowy metabolizmem tłuszczu w organizmie
  • Osłabiona wątroba na skutek nieprawidłowej diety, której towarzyszą objawy takie, jak (podwyższony poziom złego cholesterolu we krwi, podwyższone parametry wątrobowe: bilirubina, ALAT, ASPAT, przebarwienia na skórze, plamy, piegi).
  • Niedobór NNKT omega 3 w diecie – niski poziom kwasów tłuszczowych omega 3 wpływa na nieprawidłowy lipidogram tj. niski poziom HDL, przy jednocześnie podwyższonym poziomie złego cholesterolu LDL, co wpływa na wzrost triglicerydów. Nieprawidłowy lipidogram wpływa niekorzystnie na pracę wątroby, a to główny objaw występowania bóli brzucha podczas miesiączki.

JAKIE CZYNNIKI WPŁYWAJĄ NA NIEPRAWIDŁOWĄ PRACĘ WĄTROBY I BÓLE MIESIĄCZKOWE

  • Dieta wysokotłuszczowa bogata w niezdrowe tłuszcze, które można również  znaleźć w (z pozoru niewinnych) wyrobach czekoladowych. Dieta bogata w tłuszcze podobnie jak alkohol przyczynia się do stłuszczenia wątroby.
  • Nadużywanie alkoholu – przyczynia się do poalkoholowego stłuszczenia wątroby.
  • Nadużywanie leków (przeciwbólowych, antydepresantów).
  • Nadwaga, otyłość, które są wynikiem zaburzenia metabolizmu tłuszczy.
  • Niedobór witamin z grupy B i witaminy C, które są niezbędne do prawidłowej pracy wątroby.

JAKIE OBJAWY TOWARZYSZĄ KRWAWIENIU MIESIĄCZKOWEMU

Zespół napięcia przedmiesiączkowego (PMS) – Premenstrual Syndrome,  To zespół wielu syndromów psychicznych i somatycznych, które występują na kilka lub kilkanaście dni przed menstruacją. Do zespołu PMS należą takie objawy jak:

  • Bóle brzucha, bóle w krzyżach. Często przed miesiączką mamy tendencje do podjadania dużo, tłusto, często niezdrowo (w tym także wyroby czekoladowe, które zawierają tłuszcze). Wzmożony apetyt przed miesiączką jest to naturalna reakcja organizmu, który ma za zadanie nagromadzenie zapasów pozyskanych ze składników żywnościowych (witamin, minerałów i żelaza), które zostaną utracone wraz z krwią podczas miesiączki. Podjadanie dużej ilości czekolady bardzo często odzwierciedla się na zaburzeniu funkcji wątroby, co objawia się bólami brzucha przed i w trakcie miesiączki oraz bólem głowy.
  • Stany podłamania, stany depresyjne, niska samoocena, skłonność do płaczu za czym idzie, nerwowość, drażliwość, rozdrażnienie często wybuchy agresji lub gniew. Odczuwalna zmiana poziomu hormonów w tym zmiana nastroju, która narasta i prowadzi do kolejnych zmian emocjonalnych w konsekwencji do rozdrażnienia, wybuchowości i gniewu a ma związek z niedoborem witamin z grupy B, magnezu a jeśli podjadasz słodkości to również niedobór cynku. Organizm pod wpływem emocji zwiększa zapotrzebowanie na witaminy z grupy B oraz magnez a to ich niedobór odzwierciedla się spadkiem nastroju i mniejszej odporności na stres a długotrwały utrzymujący się stan niedoborów prowadzi do wybuchów agresji a nawet depresji.
  • Zmniejszona sprawność intelektualna i brak koncentracji w związku z przemianą hormonalną, która ma związek z nagłym spadkiem poziomu estrogenów i wzrostu progesteronu w organizmie kobiety.

adult-1869735_1920

  • Tkliwość, ból piersi w okresie PMS jest związany z przemianą hormonalną na kilka, kilkanaście dni przed miesiączką na skutek spadku estrogenów, wzrostu progesteronu oraz powstałych zastojach wody w tkankach gruczołowatych. Dlatego zadbaj o piersi, nie doprowadzaj do zastojów i przywróć krążenie limfy stosując peelingi, masaże przy użyciu olejków naturalnych (minimum 1 x dziennie). Jeśli czujesz, bolesność masuj tak często jak tylko będziesz czuła potrzebę ulżenia sobie bólu. Wykonuj masaż w ruchu okrężnym w kierunku wskazówek zegara z dołu do góry w kierunku pachy do węzłów chłonnych, masażem poprawisz limfe i odprowadzasz zastoje wody do węzłów co zmniejszy obrzęk. Po masażu odczujesz znaczącą ulgę. Przeanalizuj swoją kosmetyczkę używaj tylko kosmetyków bez konserwantów, metali i innych związków chemicznych. Używaj do pielęgnacji piersi olejków, oliwki dla dzieci  lub preparatów przeznaczonych dla kobiet w ciąży lub dzieci wtedy masz pewność, że kosmetyki te spełniają odpowiednie normy. Czytaj składy kosmetyków. Przeanalizuj skład Twojego antyperspirantu a takie zmiany ochronią Twoje piersi przed niepożądanymi zmianami, guzami w obrębie piersi. Stosowanie antyperspirantów ze szkodliwymi substancjami aluminium, które występują pod innymi nazwami (sole glinu, chlorowodorotlenek glinu, chlorek glinu, kompleks glinowo-cyrkonowy). Mają one za zadanie blokowanie ujścia gruczołów potowych, utrudniają wydalanie toksyn z organizmu, które zalegają i są zagrożeniem dla piersi oraz węzłów znajdujących się w okolicach pach. Dodatkowo organizm wykazuje zwiększone zapotrzebowanie na cynk, by pozbyć się aluminium z organizmu. Związki aluminium zostają wchłonięte przez skórę do węzłów i odkładają się w wątrobie skąd trafiają do nerek i układu wydalniczego. Stosowanie niebezpiecznych antyperspirantów oraz kremów, balsamów zawierających związki chemiczne, konserwanty są na tyle niezdrowe, zalegają w obrębie tkanek miękkich w tym piersi i mogą nasilać dodatkowo objawy w okresie napięcia przedmiesiączkowego, gdy dodatkowo organizm zbiera wodę. Więcej o dbałości o piersi znajdziesz tutaj : https://blessyou.pl/jak-zadbac-o-piersi-po-karmieniu-jak-miec-piekny-biust-bez-skalpela/
  • Uczucie zimna przed miesiączką. Na skutek zmiany hormonów spada temperatura ciała o około 1 stopień Celsiusza, co daje odczuwalne poczucie zimna, dlatego chroń organizm przed wyziębieniem, pij ciepłe herbaty, właśnie wtedy organizm najbardziej narażony jest na wyziębienie za czym idzie przeziębienie, katar, które towarzyszą często przed lub w trakcie miesiączki.
  • Bóle głowy mają związek z nieprawidłowym krążeniem krwi w naczyniach krwionośnych w mózgu. Niedokrwieniem lub ze zwiększoną krzepliwością krwi co utrudnia przepływ krwi, tlenu glukozy do komórek naczyń w mózgu co objawia się bólem głowy. Często w okresie PMS towarzyszy ból głowy od wątroby na skutek przejedzenia się pokarmami zawierającymi tłuszcze w tym produkty czekoladowe. Ból wtedy zlokalizowany jest w obrębie całej głowy lub u nasady (od góry) wtedy trzeba wspomóc wątrobę w jej pracy stosując witaminę C, Sylimarol, witaminy z grupy B, które zawierają witaminę B4- cholinę.
  • Zatrzymanie wody. Zatrzymanie wody w organizmie ma związek ze zwiększonym zapotrzebowaniem na wapń w tym magnezu, D3 , zwłaszcza nasila się, gdy w okresie przed miesiączką miewasz napady na pochłanianie dużej ilości słodkości co skutkuje zwiększonym zapotrzebowaniem na wapń, magnez i cynk, które jest niezbędny organizmowi do rozłożenia cukru. Niedobór wapnia odzwierciedla się zaburzoną pracą nerek co skutkuje nieprawidłowym odfiltrowaniem wody z organizmu. Jeśli miewasz zachcianki na słodycze przyjmuj wapń dobrej jakości (wapń wchłania się z magnezem i witaminą, D). Przy zwiększonej konsumpcji cukru nie zapomnij o uzupełnieniu cynku ora witaminy A , która jest niezbędna do utrzymywania poziomu cynku w organizmie.

JAKIE CZYNNIKI WPŁYWAJĄ NA BÓLE MIESIĄCZKOWE 

  • Słodycze – w ich składzie znajdziemy cukier i tłuszcze, które obciążają wątrobę
  • Tłuszcze trans
  • Potrawy smażone, ciężkostrawne i pikantne
  • Stres, któremu towarzyszą niedobór magnezu i witamin z grupy B

JAK ZAPOBIEGAĆ BÓLOM MIESIĄCZKOWYM 

  • Ból głowy – pij herbatę Ginko Biloba (Miłorząb Japoński) 1 łyżka stołowa suszu zalej gorącą wodą pij 5 x w tygodniu 2 dni przerwy, często wypicie naparu pomaga zredukować ból, witamina C łagodzi bóle głowy pochodzenia wątrobowego.
  • Ból brzucha – zadbaj o wątrobę już kilka dni przed miesiączką, przyjmuj sylimarol oraz witamina C i kompleks witamin z grupy B.
  • Ból piersi – wykonuj masaż, szczotkowanie, natrysk prysznicem czynności te pozwolą zmniejszyć obrzęk, tkliwość i ból piersi.
  • Nerwowość spadek nastroju – herbata z dziurawca ma pozytywne działanie w zespole napięcia przedmiesiączkowego, to naturalny środek przeciw depresji i przewlekłemu zmęczeniu.

  • Dieta. Powinna być lekkostrawna, która odciąży wątrobę i złagodzi bóle miesiączkowe. Zwróć szczególną uwagę na to, co podjadasz na kilka dni przed miesiączką, to właśnie wtedy dopada nas apetyt na słodycze, smażone, pikantne i niezdrowe podjadanie. Jeśli podjadasz słodycze przed i w trakcie miesiączki to znak, że cierpisz na niedobór magnezu, stąd właśnie u Ciebie występują zachcianki na wyroby czekoladowe uważaj kakao, zwłaszcza jego nadmiar nasila bóle głowy charakterystyczna przypadłość u kobiet w trakcie miesiączki.
  • Suplementacja, którą rozpocznij na 4 dni przed miesiączką i w trakcie:

time-273857_1920

  1. Magnez dla złagodzenia napięcia i stresu (niedobór prowadzi do braku wchłaniania witaminy B6, oraz wapnia)
  2. Wapń dobrej jakości dla prawidłowej pracy nerek, łagodzi objawy PMS
  3. Kompleksu witamin z grupy B dla złagodzenia napięcia, stresu i ustabilizowania poziomu cukru we krwi a zawarta w kompleksie witamina B6 łagodzi objawy napięcia przedmiesiączkowego, witamina B4 (cholina) usprawni metabolizm tłuszczu w wątrobie.
  4. Cynk – jako suplement lub zjadaj pestki dyni około 1 zamkniętej garści codziennie, cynk ustabilizuje poziom cukru we krwi oraz układ hormonalny.
  5. Witamina A w postaci beta karotenu ustabilizuje poziom cynku. Pij soki marchwiowe.
  6. Kwasy Omega 3 – niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe są niezbędne dla ustabilizowania układu hormonalnego i nerwowego
  7. Sylimarol w tabletkach lub ostropest plamisty przyjmuj na kilka dni przed miesiączką i w trakcie. Wspomoże pracę wątroby co pozwoli pozbyć się bóli miesiączkowych.
  8. Witamina E łagodzi tkliwość i bolesność piersi oraz wahania nastroju przyjmuj 1 kapsułkę codziennie. Więcej o witaminie E znajdziesz tutaj: https://blessyou.pl/witamina-e-wlasciwosci-zdrowotne-zrodla-wystepowania/
  9. Pij herbatę z pokrzywy, herbatę zieloną pozwoli to ściągnąć wodę z organizmu
  10. Stosuj witaminę C 3 x 500 mg dziennie, usprawni pracę wątroby.
  11. Jeśli cierpisz na bóle miesiączkowe niezwłocznie przeprowadź oczyszczanie wątroby a po cyklach oczyszczania przekonasz się, że miesiączce nie będą towarzyszyły bóle brzucha ani bóle głowy. Więcej o oczyszczaniu wątroby znajdziesz tutaj: https://blessyou.pl/oczyszczanie-watroby-detoks-dlaczego-warto-go-robic/

Udostępnij!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry
Translate »