BEZGLUTENOWY KISIEL ŚLIWKOWY

Kisiel śliwkowy jest to bardzo prosty i szybki przepis dla każdego, bo któż z nas nie lubi takiego deseru? Deser na bazie śliwek jest bogatym źródłem witamin z grupy B, dzięki czemu wpływa kojąco na układ nerwowy i poprawia samopoczucie. Śliwki jako jedne z nielicznych owoców, zawierają w sobie jednocześnie witaminę A oraz E, przez co uznawane są za cenne przeciwutleniacze, dodatkowo są źródłem potasu, który wspomaga naszą gospodarkę wodno-elekrolitową.

Tak więc zapraszam do zapoznania się z tym zdrowym i bezglutenowym przepisem.

SKŁADNIKI

  • 150 gram śliwek
  • 0,5 litra wody
  • 3 łyżki cukru
  • 30 gram mąki ziemniaczanej

PRZYGOTOWANIE

Pół litra wody podziel na dwie szklanki. Jedną szklankę wody zagotuj, następnie wsyp do niej zmiksowane śliwki i cukier. Gotuj przez 10 minut. Drugą szklankę zimnej wody wymieszaj z mąką i wlej do gotowanych śliwek, ciągle mieszając. I gotowe. Kisiel możesz podawać na ciepło jak i na zimno. Możesz udekorować świeżymi cząstkami owoców, biszkoptami oraz ubitą śmietanką.

Smacznego!

Źródło: Beata Połatyńska ”120 przepisów bezglutenowych, które zawsze Ci się udadzą”.

Posted by Ola

Udostępnij!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry
Translate »