ARYTMIA SERCA PRZYCZYNY, ZAPOBIEGANIE

Arytmia serca to choroba polegająca na nieprawidłowo wykonywanej pracy serca, co skutkuje zaburzeniem rytmu bicia serca (przyspieszania oraz spowalniania). Objawia się osłabieniem, dusznością, bólem w klatce piersiowej, bezsennością często bywa przyczyną zasłabnięć, utraty przytomności na skutek niedokrwienia. Pacjenci opisują tę dolegliwość jako występujące kołatanie serca. Nieleczona wiąże się z poważnymi konsekwencjami zagrożenia życia. U osób z chorobą niedokrwienną serca, chorych na arytmie występuje charakterystyczna czerwona lub bordowo-czerwona twarz oraz zasiniałe lub czerwone usta. Często sam początek choroby nie daje objawów lub nie są one wyczuwalne.

Pierwszym sygnałem tej choroby jest występowanie kołatania serca po wypiciu kawy, pod wpływem silnego stresu, lub po wysiłku fizycznym co ma to związek z utratą magnezu. Arytmia objawia się także na skutek utraty elektrolitów np. podczas rozwolnienia lub grypy jelitowej i dotyczy osób u których występuje deficyt na pierwiastki i minerały niezbędne do prawidłowego funkcjonowania czynności serca a należą do nich:

  • Magnez
  • Potas
  • Sole mineralne (elektrolity)
  • Wapń
  • Koenzym Q10

PRZYCZYNY WYSTĘPOWANIA ARYTMII SERCA

  • Nieprawidłowa dieta wysoko tłuszczowa.
  • Często nadwaga, otyłość.
  • Brak zachowanej równowagi kwasowo- zasadowej, co skutkuje zużywaniem się minerałów potrzebnych do zachowania tej równowagi. Więcej na ten temat znajdziesz tutaj: http://blessyou.pl/?p=961
  • Podwyższony poziom złego cholesterolu oraz triglicerydów na skutek nieprawidłowej diety.
  • Cukrzyca, która również ma związek z brakiem zachowania równowagi kwasowo- zasadowej.  W przypadku podwyższonego poziomu cukru w organizmie dochodzi do niedoboru potasu, który bierze udział w utrzymaniu równowagi kwasowo zasadowej (im więcej cukru w diecie tym większe zapotrzebowanie na potas). Więcej na temat cukrzycy znajdziesz tutaj : http://blessyou.pl/?p=994
  • Miażdżyca na skutek nieprawidłowej diety wysokotłuszczowej. Więcej o miażdżycy znajdziesz tutaj: http://blessyou.pl/?p=655
  • Nadciśnienie tętnicze spowodowane miażdżycą lub niedoborem koenzymu Q10
  • Niedobór potasu oraz minerałów i witamin niezbędnych do jego wchłaniania. Potas odpowiedzialny jest między innymi za prawidłową regulację gospodarki wodnej organizmu, kontroluje skurcze i pracę mięśni, odpowiada za utrzymanie równowagi kwasowo-zasadowej. Do niedoboru potasu dochodzi u chorych z problemami sercowo-naczyniowymi, zmagających się z nadciśnieniem tętniczym oraz stosujących leki moczopędne i nasercowe co prowadzi do wydalania potasu wraz z moczem. Potas wydalany jest również podczas wymiotów oraz rozwolnienia dlatego w przypadku tych dolegliwości niezbędne jest jego uzupełnienie w postaci dodatkowej porcji 2 pestek moreli gorzkiej. Sygnały świadczące o niedoborze potasu: ogólne osłabienie organizmu, senność, apatia, stany depresyjne podłamania, drżenie mięśni, skurcze łydek, zaparcia (na skutek osłabienia siły mięśni prowadzącego do całkowitego zaniku skurczu prowadząc do uporczywych zaparć) zaburzenia pracy serca (zmniejszona kurczliwość, następnie arytmia w stanach potężnych niedoborów zatrzymanie akcji serca). Niedobór potasu objawia się również  odkładaniem się wody w kończynach dłoni i stóp w okolicach kostek (pojawianie się obrzęków tak zwanej świecącej skóry),
  • Niedobór magnezu oraz minerałów i witam i niezbędnych do jego wchłaniania.
  • Stres. Zwiększa zapotrzebowanie na witaminy z grupy B, które są niezbędne do wchłaniania wapnia, magnezu, potasu.
  • Niedobór wapnia, który zaburza wchłanianie magnezu.
  • Niedobór witaminy D3, której niedobór skutkuje zaburzonym wchłanianiem wapnia.
  • Zaburzona praca elektrolitowa (niedobór soli mineralnych)
  • Niedobór koenzymu Q10. Koenzym Q10 ma korzystny wpływ w leczeniu chorób wieńcowych. Jego niedobór przyczynia się  do chorób takich, jak : choroba niedokrwienna serca, nadciśnienie tętnicze, miażdżyca, dusznica sercowa oraz zawał serca.

ZAPOBIEGANIE ARYTMII SERCA

Arytmia ma związek z nieprawidłową dietą, na skutek której dochodzi do potężnych niedoborów minerałów i witamin co prowadzi do nieprawidłowej pracy serca. Powstaje na skutek długotrwałego niedoboru potasu, magnezu oraz innych minerałów i niezbędnych do ich wchłaniania.

  • Kontroluj masę ciała, BMI, dokonuj pomiaru tkanki tłuszczowej (zaopatrz się w wagę, która oznaczy między innymi poziom tkanki cena około 50 zł). Ma kluczowe znaczenie jeśli chodzi o zapobieganie miażdżycy co w konsekwencji prowadzi do nadciśnienia tętniczego.
  • W przypadku podwyższonego poziomu złego cholesterolu oraz triglicerydów niezwłocznie przejdź na dietę niskotłuszczową np. dr Ornisha więcej na ten temat znajdziesz tutaj: http://blessyou.pl/?p=640
  • Uzupełnij kwasy OMEGA 3,6,9. Są niezbędne dla prawidłowej pracy serca, mają pozytywny wpływ na regulacje gospodarki lipidowej, poprawiają wchłanianie wapnia.
  • Oznacz we krwi poziom wapnia, jest on niezbędny do wchłaniania magnezu. Jeśli cierpisz na jego niedobór uzupełnij dodatkowo witaminę A,K2, Beta Karoten oraz cynk.
  • Jeśli cierpisz na cukrzyce więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj: http://blessyou.pl/?p=994
  • Rozpocznij suplementacje magnezu. Zanim zaopatrzysz się w ten przeznaczony do kąpieli magnezowych. Ten w tabletkach wchłania się w 60%. Magnez do prawidłowego wchłaniania potrzebuje witamin B1, B6, C, D3 oraz wapnia. Jako dodatkowe źródło magnezu spożywaj : mak, figi suszone, gorzkie kakao, gorzka czekolada orzechy, pestki dyni.
  • Rozpocznij kąpiele magnezowe lub moczenie stóp za pomocą soli EPSOM lub siarczanem magnezu (około 1 szklanki na wannę wody, zaleca się stosowanie kąpieli przez 15-20 minut) lub moczenie stóp (około pół szklanki na miskę wody). Przez skórę organizm wykazuje najlepsze wchłanianie tego pierwiastka.

  • Uzupełnij potas. Stosuj 2 pestki moreli gorzkiej na dobę, potas do wchłaniania potrzebuje magnezu oraz witaminy B6, dodatkowym źródłem potasu są: suszone figi, morele, daktyle, orzechy, banany. Jeśli przyjmujesz leki nasercowe, moczopędne oznaczaj poziom potasu z krwi regularnie. Obserwuj ciało wyłapuj objawów niedoboru a w przypadku wysiłki fizycznego, zwiększonej potliwości, podczas upalnych dni, wymiotów czy rozwolnienia uzupełniaj go w postaci dodatkowej porcji.

  • Rozpocznij suplementacje witaminy B kompleks dobrej jakości (np. Puritan`s Pride 100 mg lub Vitamins Because 100 mg) 1 tabletka / dobę. Witaminy z grupy B są niezbędne do wchłaniania wapnia, magnezu i potasu.
Na zdjęciu dawka 150 mg
  • Rozpocznij suplementacje witaminy C z bioflawonoidów (np. Puritan`s Pride 500 mg 100 tabl. cena około 18 zł, stosuj 3 x dziennie o posiłku.

  • Pij soki warzywne, owocowe lub mieszane pozwolą utrzymać równowagę kwasowo- zasadową.

  • Zrezygnuj z picia kawy do czasu uzupełnienia niedoborów minerałów. Kawa wypłukuje magnez i elektrolity gdyż działa moczopędnie. Aby sobie radzić z sennością spróbuj posiłkować się herbatą Yerba Mate lub zieloną herbatą wypijaną na ciepło wtedy wykazuje właściwości obudzające porównywalne do kawy. Gdy już uzupełnisz niedobory pij kawę z dodatkiem gałki muszkatołowej lub kardamonu wtedy kawa i wypłukuje magnezu.

  • Uzupełniaj elektrolity 1 szklanka wody ze szczyptą soli himalajskiej zawiera ponad 80 minerałów i substancji śladowych, alternatywnie możesz stosować sól celtycką. Zamień też swoją sól kuchenną na sól himalajską.
  • Uważaj na rozwolnienia oraz grypę jelitową w tych przypadkach natychmiast uzupełnij niedobory z w/w plus elektrolity jak wyżej. Więcej jak postępować przy rozwolnieniu znajdziesz tutaj: http://blessyou.pl/?p=582
  • Rozpocznij suplementacje koenzymu Q10 jest on niezbędny dla naszego życia. Najwyższy jego poziom znajduje się w organizmie młodym, jego poziom maleje wraz z wiekiem i spada po 30 roku życia, około 60 roku życia jest już bardzo niski. Jego spadek w organizmie prowadzi do nadciśnienia tętniczego, dusznicy sercowej, zawału serca lub nagłej śmierci. Możesz oznaczyć jego poziom we krwi (koszt badania około 50 zł). W przypadku dużego niedoboru niezbędna będzie jego suplementacja większymi dawkami. Niedobór objawia się: zespołem przewlekłego zmęczenia, brakiem sił fizycznych, spadkiem wydolności fizycznej, wzrostem ciśnienia tętniczego, atakami dusznicy sercowej, zawałem serca, zmniejszeniem wydolności serca, niedokrwieniem serca, niewydolnością krążenia. Organizm pod wpływem stresu, chorób przede wszystkim pod wpływem wzrostu ciśnienia tętniczego uwalnia zapasy koenzymu Q10, co w konsekwencji prowadzi do niedoborów. Nasza wątroba potrafi go wytwarzać ale potrzebuje do tego niemalże wszystkich witamin i minerałów. Źródła koenzymu Q10 w pożywieniu to: szpinak, brokuły, orzechy ziemne, tran, sardynka, makrela, łosoś, mięso czerwone głównie surowe, oraz podroby, oleje roślinne, kiełki pszenicy, rośliny strączkowe. Jednak transport, magazynowanie, przechowywanie i obróbka produktów uwalnia jego zawartość z pożywienia gdyż jest on bardzo delikatny w związku z czym jego suplementacja jest niezbędna dożywotnie. Przy niedoborach stosuje się jego duże wartości a następnie podtrzymuje profilaktycznie w dawce 100 mg /dobę.
  • Rozpocznij suplementacje witaminy D3 (oznacz jej poziom we krwi). Witamina D jest niezbędna do wchłaniania magnezu oraz wapnia.

Udostępnij!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry
Translate »